Orlík vznikl koncem roku 1988 a rozpad kapely přišel v roce 1992. Důvodem k zániku kapely byl fakt, že cca 800 fašistů začalo hajlovat na koncertě Orlíku. Ti ale pouze přilili olej do ohně, protože celkové politické klima, problematika nacistů, tvrdě hajlujících rasistů a časté případy různých pogromů jen nahrávaly k tomu, aby se kapela zřítila do záhuby. Daniel Landa spolu s Davidem Matáskem vydali v roce 1990 prohlášení, že pokud na jejich koncerty budou chodit fašisté a budou tam hajlovat, tak že přestanou koncertovat. A tak se taky bohužel stalo, dokonce nepomohla ani krátká odmlka, kterou si kapela dala až do konceru v Bzenci v roce 1991. Členům kapely pak podle jejich slov nezbylo nic jiného, než si jít každý svou cestou.

Orlík - kompletní sestava
Výše zmíněná alba Orlíku byla nahrána v roce 1990. Oi! (Miloš Frýba for president) a druhé v roce 1991 s příznačným názvem Demise! Název prvního alba vznikl díky televiznímu hlasateli Miloši Frýbovi, který byl pro některé skinheady díky své plešaté hlavě důvodem k nebývalému veselení. Dokonce mu založili fanklub, nicméně Frýba jejich recesi nikterak nepochopil a ani jednou nepřijal pozvánku na moderování slavnostních večírků. Obou alb se prodalo cca 180-200 tisíc kusů a tím si Orlík zajistil nesmrtelnost. Díky této kapele se začalo zpěvákovi Danielu Landovi přezdívat praotec skins v Čechách. Skupina se stala legendou na české hudební scéně Oi! a zůstala jí až dodnes.
Členové kapely byli: Daniel Landa (zpěv), David Matásek (kytara), Jakub Maleček (baskytara) a Martin Limburský (bicí), i když kapela začínala v poněkud jiném složení, Malečkovi a Limburskému předcházeli Petr Štěpánek, Šimon Budský a Áda Vitáček.
Orlík začínal jako garážová kapela, která se díky svým nepříliš vybíravým, tvrdým a někdy až agresivním textům (Všem), dostala velmi rychle nahoru. Texty byly jednoduché, úderné, trefné, vlastenecké a upozorňovaly nejen na problémy menšin v ČR. Když se do všech textů pořádně zaposloucháte, zjistíte že v žádném z nich není k ničemu nabádáno. Jako přiklad uvedu dvě písně. Již zmíněná Všem (který se nechaj utlačovat) v podstatě jen říká že napadený člověk má právo se bránit. A Bílá liga pouze upozorňuje na přistěhovalectví a nebezpečnost některých občanů. Píseň Dvojí metr zase poukazuje na obecně známý problém s pozitivní diskriminací. Nutno také poznamenat, že v době, kdy tyto písně vznikaly nikdo nemohl tušit, jak si současní náckové hesla jako Bílá liga, Bílá síla (která v té době nic neznamenala) oblíbí.
Ostatní texty poukazují na českou hrdost, vlastenectví, husitství (členové kapely se hlásili ke Kališníkům, o těch si povíme v samostatném článku, již brzy), odpor k drogám a komunismu, ale i třeba lásku k pivu jako k národnímu nápoji a patriotismu celkově.
Kapela dokázala oslovit média a širokou škálu lidí, kteří se masivně začali angažovat v subkultuře skinheads. Ti velmi rádi navštěvovali koncerty kapely, nebyli však jediní, na jejich představení chodívali i obyčejní lidé, kterým se muzika líbila si rádi přišli na koncert poslechnout trefné texty. Kapela bohužel dala (ač nechtěně) podnět k vznikům tvrdě rasistických kapel jako byli kupříkladu Vlajka, Buldog, Hlas krve nebo Braník (jejíž členové byli později zatčeni za propagaci nacismu a rasizmu). CD těchto kapel byla těžko k sehnání na rozdíl od Orlíku, který koncertoval mimo jiné i s kapelami jako byli Hubert Macháně (mylně označována za první českou Oi! kapelu) nebo Tři sestry.
Názory lidí na Orlík se velmi liší, ale to že se stala legendární kapelou jí už nikdy nikdo nevezme!



Komentáře k článku
vapex 09. 04. 2012, 16:08 hod.
reagovat | #1
Veľmi dobrý článok a samozrejme veľmi dobrý web.
Skúsim vyjadriť názor na Orlík.
To, že Orlík nebol fašistický a nacistický to myslím každý vie, a ten kto tvrdí opak je asi zaujatý. Takisto Landa v čase pôsobenia v Orlíku nebol a nie je ani v súčasnosti nácek ani fašista.
Čo sa týka rasizmu Orlíku, povedal by som, že Orlík balancoval na hrane s rasizmom. Skladba Bílá liga je namierená proti kubánskym študentom, s ktorými sa bili ešte skôr než boli v Orlíku – tým myslím Landu a spol. ( vyjadruje sa o tom aj niektorých rozhovoroch ) Ale vyznela inak ako pôvodne mala. A nakoniec len upozorňuje na neprispôsobivých prisťahovalcov. Neobsahuje žiadne nabádanie k útokom a ani vyzdvihovanie jednej rasy nad druhou.
Bílej jezdec a jeho text. Skôr by som sa priklonil k názoru, že sa jedná o jazdca, ktorý je ochotný bojovať za svoju zem, za Európu a je ochotný padnúť v boji. Kontroverzná je hlavne tá biela. Nakoniec neviem aký prívlastok by sa hodil namiesto bielej k jazdcovi. Českej jezdec ? Statečenej jezdec ? Hrdej jezdec ?
….Evropa byla bílá, len dedovi se líbila….niekto povie čierna Afrika – nič, niekto povie žltá Ázia – nič, biela Európa – rasista, fašista, nacista..
O tých prekladoch bílá sila – wp a bílej jezdec – album skredrivera.
V tej dobe sa veľmi nevedelo o takých veciach. Skrewdrivera asi nikto nepoznal a preklad wp je tiež asi len dohad, a aj keby vedeli o wp a naschvál to spievali , to neznamená , že su -isti.
V tej dobe sa o skinheads veľmi nevedelo. Veď aj to je paradox, že skinheadská skupina bola legálna, hrala sa v hitparádach.Orlík skôr spieval to o čom každý vedel a videl no nepovedal to nahlas.
A keby im išlo len o bielu rasu a nadradenosť všetkého bieleho, tak si myslím, že by to bolo poznať vo viacerých skladbách..napr. skinheadskej stát, noční kluby, euroskin,
standais 09. 12. 2011, 10:13 hod.
reagovat | #2
@petr: to nebyli plzeňáci, ale Oi Hubert Mácháně z Liberce, kde hrál na bicí a zpívál Tomáš Hájíček
Hasák 08. 10. 2011, 10:29 hod.
reagovat | #3
@petr: cože? ty si asi docela výmaz viď? když orlík skončil, tak pilsner oiquell ještě ani nehrály, to bylo klukům z oiquellu tak 13, ty si fakt debil vole,že tu nejsou žádný skinheads akce? a co třeba streetkids blbe
sovič 23. 09. 2011, 23:50 hod.
reagovat | #4
Nazdar kluci,tak nějak jsem si celkem se zájmem přečetl.Co tady řešíte.V době,kdy se ke mě dostal orlík jsem měl něco kolem 15 cti.Ví te vy vůbec,co se tady hrálo v rádiích a televizi za muziku???Čím nás tady masírovalo rádio Hvězda??? No…masakr.ve světě v té době byl na vrcholu metal,třeba MTV nevalilo skoro nic jinýho a u nás??? Zagorka Hložek a televarieté.Pepa Zíma byl kingoš na Vlachovce a pracovníci národních podniků,co dostali od ROH lístky seděli na prdeli a koukali,jak paní Bohdalová uvádí artisty z Konga…No a pak najednou po té revoluci nebo co…taková změna.najednou je tady kapela,co se s tím hraním „moc nesere“.A mladí,třeba jako já v té době z toho byli celkem paf
a nejenom z Orlíku.( přeci,když tři sestry spívali sedim na kovárně-piju jedno zadruhým…,tak honem po škole nepujdu na kovárnu kalit,když to přeci zpívá ta skupina:-))) A určitě lidi jako já vtomhle nehledali nějaké hlubší význami a podtexty.Těško říct,jestli tahle skupina,byl nějaký marketingový,tah,jak vydělat peníze–(třeba sex pistols ,naprostý opak uhlazené slušné skupiny.si teda osobně nemyslím,že tak učesaní a oblečení chodili ze svého osobního přesvedčení.a ta jejich muzika,byla teda divná ,na tu dobu,ale přesto nebo,právě proto měli komerční úspěch a o to asi šlo )–myslím,že asi ne,ale prostě uspěch měli.Málo kdo prodal tolik desek jako Orlík A asi když je člověk mladší je tak nějak radikálnější–někdy nejdřív koná a pak přemýšlí…osobně s panem Landou žádný problém nemám.Pro mě je to celkem úspěšný človek.A pokaždé,když udělá nějaké to turné,má vždy vyprodáno.Proč teda na jeho písničky chodí tolik lidí???No jestli to nebude asi tím,že se to prostě těm lidem líbí:-) A pro ty,kteří s panem landou nějaký ten problém mají??? Ať ho prostě neposlouchají!!! Nikdo je přece už dneska nenutí
petr 15. 08. 2011, 20:37 hod.
reagovat | #5
Ano záznam je. Je to video z roku 1991 a je to v Bzenci. Tak se jmnuje i to video-Bzenec. Hrajou tam kapely jako Tři sestry , Pilsner Oiqell nebo známá slovenská kapela Krátký proces …… Od tý doby se nekonal žádnej tak velkej legální skinheadskej koncert co se týče do počtu kapel a hudebních kapel
Slavicek 26. 05. 2011, 13:14 hod.
reagovat | #6
@Rendy: Ja si myslim že kdyby tu wp hudbou nezacali orlici tak by s ni stejne zacal nekdo jinej.dodnes si pamatuju kdyz sem orliky poprve slysel halde textu sem nerozumel ale z pisnicek cisela nejaka energie.Jinak k Landovi at je jakej je,pro nase vojaky v cizine hraje a pro ty kluky to hodne znamena
Hurley 02. 04. 2011, 23:21 hod.
reagovat | #7
Myslím že není pochyb o tom.že orlík byl rasistický (Evropa byla bílá dědovi se líbila),byla to parádní hudba,Daniela Landu obdivuji,je to podle mě hodně velká osobnost,jenom jeden zápor na něm že se za Orlík (tak fanastickou a pravdivou muziku) stydí a že už nepřizná svoje ideje z 90.let,přitom je v hlavě pořád má
Rendy 23. 03. 2011, 19:36 hod.
reagovat | #8
prej je nejakej záznam z jejich koncertu ale je na kazete nenašel ho nekdo na netu ??
Karel 03. 03. 2011, 6:16 hod.
reagovat | #9
Ahoj, neví tady někdo proč je Orlík odsuzován a nazýván tak jak je? A proč samotní členové v dnešní době říkají, že Orlík byla chyba mládí? Já to nevím, ale chtěl bych se to dozvědět. Nevím co je na Orlíku špatného, pravda? Pro pravdu se člověk zlobí.
Vrhač 31. 01. 2011, 14:13 hod.
reagovat | #10
V té divoké době třeba Zóna A měla písničku proti Cikánům… Nebo Hubert Macháně – Práskni negra do hlavy… Patřilo to k image „drsné“ kapely.
Rasismus je ideologie, která hlásá nerovnost lidských ras a z tohto předpokladu chce vyvozovat i důsledky (právní atd.). Neřekl bych, že Orlík byl rasistický. Byl xenofobní.
Domnívám se, že většina tzv. rasistů – lidí, kteří nadávají na Cikány atp. nejsou skuteční rasisté, ale prostě lidé xenofobní. Xenofobie je naprosto přirozená, pudová věc (není to žádná promyšlená ideologie)- neříkám, že je nějak chvályhodná, ale je přirozená a pochopitelná asi jako třeba sklony k opíjení se č nvěře. Xenofobní jsou prostě i kluci z Áčka, kteří pohlížejí s despektem na ty blbce z Béčka (ačkoli objektivně k tomu nemají žádný důvod a často vědí, že v Béčku jsou fajn holky…).
Xenofobie je ve své nepokryté podobě znakem primitivů. Landa, který se etabloval v muzikálech a angažuje se tu i tamhle v kultuře, již nechce být považován za primitiva. Snaží se svou xenofobii mírnit a racionalizovat ji (řeči o vlastenectví…) Možná ta idea rytířství, k níž se přiklonil, mu umožňuje zůstat „drsňákem“ a zároveň nebýt primitivem.
Zajímavé je, jak málo se ví o ostatních členech Orlíku. Matásek občas něco plácne v rozhovoru (obvykle ty stejné řeči přes kopírák – je už z těch věčných dotazů na Orlík unaven…), ale co ti ostatní?
Bhuztr 10. 01. 2011, 22:20 hod.
reagovat | #11
@strom: Orlík best off
strom 30. 12. 2010, 14:20 hod.
reagovat | #12
Milos Fryba nikdy nebyl plesaty!!!
p-ether 29. 12. 2010, 11:34 hod.
reagovat | #13
Jste se posrali?Vzdyt Landa se od těch věcí,co dělal s Orlíkem distancoval.Tak jaképak přesvedčení.Poslouchejte Orlík,mějte ho rádi,až budete nalití tak si s ním prozpěvujte,ale nic v tom nehledejte.To poselství,co Orlík měl,už DÁVNO přikryl prach.
Talent 07. 12. 2010, 14:59 hod.
reagovat | #14
Hubert Machaně byl u nás první Oi! kapelou cose týče hudby.Zatim co Orlík byl co se týče hudebního projevu jen dosti trapnou zábavovou elektrickou dechovkou!
Proky 03. 11. 2010, 19:50 hod.
reagovat | #15
@jeTorebel:
tak to jo……:D
jeTorebel 03. 11. 2010, 16:59 hod.
reagovat | #16
proky: s tim imaginarnim svetem jsem reagoval na prispevek pred tebou
Proky 03. 11. 2010, 16:07 hod.
reagovat | #17
@jeTorebel:
TO je klidně možný,ale mě se v tom ,,imaginárním“ světě líbí
jeTorebel 02. 11. 2010, 23:54 hod.
reagovat | #18
omg uz jen to, ze je oznacis za romy a to ze je to nesnasenlivost vuci nim at uz z jakyhokoli duvodu je rasismus, pze jim se rika romove, pze maj takovou barvu jakou maj…rasismus neni to, kdyz nenavidis romy, ktery pachaj napr. kriminalni cinnost…tzn. specifikujes proc a nenareknes je tim vsechny…
je zle bojovat za zachovani naroda, ktery je bily?…s politikou chod do **** Zijes v imaginarnim svete, kde si neco namlouvas a snazis se za to schovat svoje predsudky…
Proky 02. 11. 2010, 20:09 hod.
reagovat | #19
LAnda je podle myho borec, byl a bude.
Orlík jsou podle mě skupina, která NENÍ rasistická.
Nesnášenlivost vůči ,,Romům“ vyplývá(podle mě) ne z barvy jejich kůže,
ale z jejich chování a to už NENÍ rasizmus.
NA LAndovi mě štve jedna věc, že nepřizná své vyznání i teď.
Skinhed nemusí být nutně rasista(ale každé stádo má světlé a tmavé vyjímky) ani nacek, tak proč prostě nepřizná:,,ANo byl , jsem a budu ČECH kterej má rád svou vlast a kterej se hlásí k hnutí skinheads ne kvuli rasizmu či nacizmu,ale kvůli vlastenectví!“?
To je muj nazor, kterej zastavam i já.JEstli je to špatně, to co jsem ted řek, tak mě opravte a rozumně to odůvedněte a já své postoje klidně změní.
KajOi 26. 10. 2010, 18:55 hod.
reagovat | #20
Je zle nepodporovat a bojovat proti multikulturalizmu? Bojovat za zachovanie naroda, ktory je biely?
Vec 23. 10. 2010, 16:40 hod.
reagovat | #21
Tak me teda zajima
Jestly ty orlíci byli Náckové nebo ne a zajíma me to dost
tlstoch 24. 08. 2010, 7:42 hod.
reagovat | #22
velmi dobri clanok ste fakt borci
Wertus 18. 07. 2010, 23:43 hod.
reagovat | #23
Wolf 17. 07. 2010, 21:51 hod.
reagovat | #24
Tos nám žádnou novinku neřekl Wertusi =)
Wertus 15. 07. 2010, 8:41 hod.
reagovat | #25
No ja tu dobu zazil , bylo me kolem 20 a musim rict , ze at uz skins nebo i obycejny lidi si celkem neomylne z alb vybirali a poslouchali hlavne rasisticky motivovany texty . Jo byla takova doba, taky uz jsem o kus jinde (zaplatpanbuh) , ale podle me Orlik opravdu dost velkou merou prispel k hnuti WP u nas .
alex 17. 05. 2010, 12:21 hod.
reagovat | #26
@jesuskin77:
Dá se říct,že to bylo oboustraný..Ale rozdíl je v tom,že skater byl a je sportovec..Alespoň u mě to tak bylo.Takže by to znamenalo,že skinheadi by mohli mlátit i cyklisty apod.což je vlastně blbost.Byla to zamotaná doba prostě!
jesuskin77 14. 05. 2010, 22:04 hod.
reagovat | #27
Pro alexe: mě zas v roce 96 nebo 97 napadli skateři za to že jsem skin (měl jsem kanady a bombra)
jesuskin77 14. 05. 2010, 21:46 hod.
reagovat | #28
No já bych k tomu jen pár poznámek. Podle mně prostě tam ten rasismus a koketérie s nacismem je. Otázka je do jaký míry to bylo myšleno vážně do jaký míry je to recese. Protože kdyby se to bralo zcela vážně tak s některýma textama si to zas protiřečí.
Jinak já tu dobu pamatuju, když se objevili Orlíci, Tři sestry…jak jsme to hltali. V tý době se ty proudy fakt nějak neřešily, nikdo pořádně nevěděl že ke skinheads jsou nějaký přívlastky. A skinhead byl opravdu někdo kdo neměl většinou rád Rómy a další menšiny.
Byla to doba, kdy vůči tomu ještě byla společnost celkem tolerantní a orlíci se hráli v Hitparádě, Braník se dal běžně koupit. V těch porevolučních letech se stávalo že punkáči a skinheadi společně dělali pogromy na Rómy atd. Ledaskterá punková kapela v té době má škraloupek v podobě nějaké rasisticé písně.
A že byli Orlíci kališníci je podle mě blbost, v tý době prostě tenhle poddruh neexistoval, vyrostl až na těch husitských vlasteneckých textech Orlíku a až po jeho zániku později. vykrystalizoval v tzv. Vlasteneckou ligu
Ivan 02. 05. 2010, 20:51 hod.
reagovat | #29
Na predaj LP – Oi! Ponuky na lepra94101@azet.sk
alex 21. 04. 2010, 18:02 hod.
reagovat | #30
Souhlasím,že Orlík a hlavně Landa si protiřečí..
A navíc nevěřím,že tenkrát věděli co jaká symbolika znamená a pod.
podle mě jen kopírovali kapely z venku, které byly třeba rasistické a jim se to líbilo,protože tady nic takového nebylo..
Osobně si myslím,že v té době chtěli být skinheads,ale bez nabádáni k rasizmu a jen kontroverzníma textama nalepovali i nácky atd.na svoji stranu..,což se jim vymklo z rukou.
Ono hlásat,že jsem skinhead a nejsem fašoun v tej době asi bylo těžké a nadruhou stranu zpívat Oi Oi Oi ,když tomu málokdo rozuměl by taky nebylo tak hustý jako Bíla liga apod.
Stejnak si pamatuju,jak mě kopali skinheadi s kalichem na nášivce za to že jsem skater (sportovec) v roce 94 a nevěděl jsem proč??!!
Takže pro mě všichni ti burani co měly kanady a holou hlavu byli prostě náckové nebo tak něco!!
Landa je podle mě nacionalista a skin jen se nevyznám v tom proč používá starogermánské znaky,kérky apod.Když to by měl být tahák na fašos..
Navíc jeho smysl pro řád,disciplínu a mecenášství z něj dělá šaška,proto se v něm spousta lidí nevyzná!
Vsadím se,že jestli nenosí doma triko Thor Steinar, tak alespon slipy:-))
Neví co je sám zač,ale to ho právě proto dělá kontroverzním a přináší možná i úspěch.
Hoj
JerryWoody 10. 04. 2010, 17:15 hod.
reagovat | #31
AMEN
EmBe 09. 04. 2010, 9:13 hod.
reagovat | #32
howk! +1
člověk 08. 04. 2010, 23:25 hod.
reagovat | #33
opravdu neuvěřitelné, jak je kapela, která šířila vědomý odpor a agresi vůči jiným etnikům, manipulována do role jakýchsi neználků, kterým se jakousi „nechtěnou“ náhodou podařilo vytvořit tuzemskou neonacistickou scénu (agro- a kinderskins počínaje, přes agresivní hajlující zmrdy, až k mlátičkám a rasovejm vrahům konče). přestože se s gekonem shodnu na tom, že landa má v palici nasráno i nablito, ohledně své minulosti má tento šmejd jasno – byl rasistou. jiná věc je, jestli jím je i nadále, landa se naučil chodit po hraně, aby mu zůstala potřebná dávka kontroverze, díky které se dobře živí. landa snad při každém druhém rozhovoru zdůrazňuje, že se za svou náckovskou minulost omluvil (nikde jsem si nevšiml jak, kdy a kde), tak není potřeba v zájmu vlastního sebebalamucení o něm šířit něco jiného.
šulin Hrozný 04. 04. 2010, 16:21 hod.
reagovat | #34
@JerryWoody: protože vyprávíš se zápalem jako by si to prožil
JerryWoody 04. 04. 2010, 15:36 hod.
reagovat | #35
Proboha proč to chceě vědět? myslím že mé hudební vzdělání je dostatečné abych mohl posoudit něčí výkon.
šulin Hrozný 03. 04. 2010, 13:45 hod.
reagovat | #36
@JerryWoody: kolik vám je?
JerryWoody 03. 04. 2010, 13:09 hod.
reagovat | #37
Já sám můžu potvrdit, že orlíci jako takový opravdu nehráli moc kvalitní muziku. Poslouchali se hlavně kvůli textům které odráželi zdejší situaci a proto se rozšířily jako mor. Není možné říci jastli to při skládání brali jako WP nebo jako zástupci kalichu ovšem při posuzování jejich tvorbu je nutno podoktnout, že to byli opravdu oni co nastartovali WPčka u nás to nikdo popřít nemůže….
EmBe 01. 04. 2010, 8:11 hod.
reagovat | #38
no oproti keltskymu krizi se to lisi tou sipkou dole, ale je to nak moc podobny…koukni se na youtube na videa nazi hools a neuvidis tam nic jinyho…
z wikipedie: V moderní době je používán některými pravicovými, nacionalistickými a neonacistickými hnutími, kde má reprezentovat árijskou rasu. (Podle některých pramenů je svastika jednou z forem Vikingského slunečního kříže, navíc zvýrazňujícího pohyb.)
clanek slunecni kriz
Wolf 31. 03. 2010, 19:20 hod.
reagovat | #39
To je podle mě blbost, nevím jestli je to zrovna keltskej kříž, ale každopádně žádná taková tematika v albech Orlíku není a pochybuju že to má keltský kříž být. A ještě něco, v neonacismu se zrovna moc nevyznám, ale pokud vím, tak navazují spíše na germánskou a nordickou mytologii než na Kelty, tzn. ne keltský kříže ale Thorova kladiva atd. ne?
EmBe 28. 03. 2010, 21:05 hod.
reagovat | #40
http://lide.gymcheb.cz/~mikrbec/septima/Obrazky/diskografie/1990-orlik-oi.jpg … mohlo by stacit ne?
kixa 28. 03. 2010, 3:17 hod.
reagovat | #41
lidi mate pravdu orlici jsou nej.. kdyz kohokoli zastavite na ulici a zeptate se ho na orlik tak verim ze 90% lidi je bude znat..jak v dobrem smyslu slova nebo spatnem..
Gekon 27. 03. 2010, 21:53 hod.
reagovat | #42
@EmBe: Já bych teda jenom poprosil někde ty keltský kříže, děkuji
EmBe 27. 03. 2010, 21:13 hod.
reagovat | #43
muj nazor: Orlik je sracka…nevyznam se v tom dokonale hudebne, ale nak nad tou jejich muzikou neonanuju…mozna chapu, ze se vam Orlik libi, ale pak o sobe prohlasovat, ze jsem skinhead a nejsem rasista je to samy jak kdyz landa tehdy zpival bilou ligu, na obalu CD mu svitly keltsky krize a pak v televizi vykladal, ze nejsou rasisti…proste tahle kapela si totalne sere do huby a podle me stoji za boomem WP sceny u nas a to stoji kurva za zamysleni…nebudu rikat orlik je ledenda a kultovka, jen proto ze to melou ostatni, kdyz zkazili totalne nase hnuti…tak a chci si precist tvrdy reakce…:)
šulin Hrozný 22. 03. 2010, 9:28 hod.
reagovat | #44
Gekone….Bráník byli zavřeni za rasizmus…myslim že ne za proklamování NS
zekon 20. 03. 2010, 20:03 hod.
reagovat | #45
Orlík je naprostá klasika české hudení scény a je podle mě málo lidí komu se to nelíbí a nevím o nikom kdo z takových z mého okolí by měl jen náznakem sklon k fašismu
To tenkrát někomu těžce jeblo no 
Texty až příliš pravdivé a stále aktuální. Velká škoda že to trvalo tak krátce. To že Orlík byl Landa bylo slyšet na prvních 2 jeho albech naprosto zřetelně a občas nějaký song je hodně orlíkovský. Tím větší škoda a nepochopení proč tak plive na Orlík, popírá v sobě toho správného skinheada a zatracuje tu dobu. Orlík byl prostě ryze česká a vynikající věc!
jjjj 15. 03. 2010, 17:08 hod.
reagovat | #46
Orlík byly kališníci hráli oi! a podle mně kašlaly na to tohle je už wp tohle zpívat nebudem atd.Prostě hrály to co chtěly hrát.Mněly smůlu že si někteří lidé myslely že když jsou rasisti tak i jsou nacisti podle mně.
To že je někdo rasista neznamená že je nácek a taky rasismus je přirozená věc pro každého člověka otázkou je jak se u něho rozvine.
Gekon 09. 03. 2010, 17:33 hod.
reagovat | #47
@Big Muscle: Díky za opravu a doplnění!
Big Muscle 09. 03. 2010, 9:44 hod.
reagovat | #48
Drobný detail, Orlík nevzniknul v roce 1987, ale na konci roku 1988. A taky informace o složení je trochu nepřesná, protože při vzniku kapely bylo úplně jiné (Landa, Matásek, Štěpánek, Budský, Vitáček).
Gekon 06. 03. 2010, 8:58 hod.
reagovat | #49
@Kouba:
Landa v tom má pořád trošku bordel. Mám ho sice rád, ale v tomhle je úplnej debil, protože si neskutečným způsobem protiřečí. Byl skinhead, konkrétně kališník (podívej se na poslední článek, tam máš přesně vysvětleno, proč měl Orlík tak drsné texty a proč to nelze brát jako rasismus).
Oi! skins – podívej se do sekce odnože, tam máš přesně popsáno co jsou zač. Jinak co se rasismu týče – s tím musíš za boneheads, nazi skins, no prostě za náckama.
Kouba 05. 03. 2010, 21:58 hod.
reagovat | #50
hele mám otázku orlík byl rasistickej nebo ne protože když si poslechnu nějaké songy a tady čtu že skinheads neni rasistickej tak se velmi zamýšlím ale vůbec mi to nejde nějak do hlavy když Daniel Landa na jednem ze svých koncertů tuším bouře říkal že byl skinhead a dnes již není tak jak to tedy je jelikož mám pocit že orlík byl rasistický tak bych byl rád kdyby mi to někdo objasnil a pripadne se zeptal zdali jsou Oi rasističtí díky Kouba
Tony 27. 02. 2010, 23:55 hod.
reagovat | #51
Jasně díky
Gekon 25. 02. 2010, 23:56 hod.
reagovat | #52
@Tony:
NO… za prvé pochybuju, že bys měl ten referát umývat…
Za druhé:
Punk: Hudební směr, způsob života
n’: slangová zkrácenina „and“, neboli spojky „a“
Oi!: Hudební směr, způsob života
Takže to v podstatě znamená souznění mezi pankáči a skinheady.
Tony 25. 02. 2010, 18:46 hod.
reagovat | #53
Prosím vás mohu se zeptat co znamená výraz Punk´n´oi mám mýt referát do školy a vůbec nevím co to znamená.
karlos 23. 02. 2010, 8:33 hod.
reagovat | #54
@Gekon: Já bych jenom chtěl dodat, že až je to velmi málo známá věc, tak na jednom starém výběrovém LP od Skrewdriver je umístěna jedna písnička od Orlíku. Je to album různých písniček od nejrůznějších evropských kapel, Skrewdriver to zaštítil.
jesuskin77 06. 02. 2010, 19:48 hod.
reagovat | #55
Tak, to máš sice asi pravdu, ale obávám se že členové Orlíku mezi těma deseti byli, jinak by to byla skutečně kuriozní náhoda.
Gekon 06. 02. 2010, 18:51 hod.
reagovat | #56
@jesuskin77: No v té době to u nás neznamenalo nic. Koncem osmdesátých let u nás Skrewdriver znalo kolik lidí? Deset?
jesuskin77 06. 02. 2010, 18:41 hod.
reagovat | #57
Já bych jen krátce zareagoval na to tvrzení, že Bílá liga, bílá síla tehdy nic neznamenalo. Že by členové Orlíku skutečně nic netušili o „white power“ scéně a měli takovou smůlu, že českou variantu tohoto termínu použili náhodou? A co takový Bílý jezdec versus White rider skupiny Skrewdriver, taky náhoda?
Tím nechci říkat, že je Orlík potřeba zavrhnout, to vůbec ne, ale snažit se zastírat, že tam prostě kontroverze byly a že se prostě Orlík prostě podepsal na vzniku WP scény u nás, je trochu nepoctivé. Až když si tohle přiznáme, tak můžeme Orlík začít brát pravdivě takovej jak byl s jeho světlejma i temnějšíma stránkama.
Gekon 06. 02. 2010, 15:00 hod.
reagovat | #58
Pokud snad náhodou nemůžete najít svoje originální CD/MC kapely Orlík, pro své osobní účely si můžete stáhnout obě alba zde:
http://ulozto.cz/3407158/orlik-oi-1990-.rar
http://ulozto.cz/3407157/orlik-demise-1991-.rar
Zanechte komentář