5. Bře

Kališníci

Jedná se o českou specialitu – odnož skinheads na kterou jinde ve světě asi nenarazíte. Vznikla radikalizací hnutí okolo kapely Orlík na přelomu 80/90 let. Hlavně díky jejich vlasteneckým textům opěvujícím svůj národ, historii a vystupujícím logicky proti islamizaci (až nám vlítne do Evropy vlna arabů…), přistěhovalectví a vůbec všemu co škodí naší zemi nebo národu. Z toho logicky vyplývá i odpor k (neo)nacismu a komunismu. Kališníci se upínají k historii svého národa a už tolik nelpějí na historii hnutí skinheads – jeho kořeny mezi Jamajčany a Brity. Respektují naše slavné předky ať už z dob Husitství ale i odbojáře a vojáky z obou světových válek i odbojáře proti komunismu. Známé je heslo „Co je český, to je hezký“.

Co se týče hudby, krom legendárního Orlíku frčí prakticky většina Oi! hudby jako u ostatních Skinheads, hlavně ale české kapely jako Operace Artaban, Pilsner Oiquell, The Riot nebo Tři sestry a další.

Je třeba rozlišit Kališníky z přelomu 89/90 let a dnešní stav. Dřív byla odnož znatelně radikálnější a to na obě strany. Docházelo k potyčkám jak s vietnamci, cikány a vůbec „nečechy“ tak i s neonacisty a podobnou verbeží. Dá se říct že Kališníci byli první opozice proti kolaborantům než hlavní iniciativu převzali SHARP případně Antifa.

S antifou taky často nevycházejí protože spousta Kališníků vyznává nacionalismus. Nic o nadřazenosti árijců ani o škodlivosti židů (to mimo jiné hlásá nacismus, nacionalismus ne). Na tyhle nesmysly u Kališníků ve většině případů nenarazíte (možná kromě agroskinheadů, kteří mají problém s vlastní identifikací, zmatení něco na způsob Národních bolševiků) . Prostě klasický nacionalismus pokládající národ za základní prvek státu. Někteří extrémní nacionalisté se hlásí k prvorepublikovému českému fašismu reprezentovanému tehdy Radolem Gajdou. To jsou ovšem výjimky z pravidla, jako každý skinhead totiž ani Kališníci neuznávají vnucované autority. Kališníci prvorepublikový fašismus přes jeho protiněmecký defenzivní nacionalismus příliš neuznávají, zejména protože mnoho členů NOF za války kolaborovalo s nacisty.

S koncem skupiny Orlík a útlumem v 90. letech se celá donož v 21. století celkem změnila, ostatně jako celá subkultůra skinheads. Už se nejedná skoro čistokrevně o dělníky z fabrik nebo studenty. Ke Kališníkum (ale i dalším odnožím skinheads) se hlásí spousta (nejen mladých) lidí i s vyšším vzdělánim nebo pracovní pozicí.  Zábava je pořád klasická – pivo, koncerty, fotbal…. Často se Kališníci účastní pietních či kulturních akcí spojených s naší slavnou (nebo naopak neslavnou) historií. Vzorem jsou tu poutě na památná místa českých dějin z dob národního obrození. Bezdůvodné napadání menšin už se snad nekoná, většina lidí ví že problémy je třeba řešit na jiné než pouliční úrovni (pravda, někdy to jinde a jinak nejde), je to dáno tím, že se snaží spíše řešit příčiny než následky.  ále však odmítají protěžování kohokoliv nad původní obyvatelstvo, nesnášejí pozitivní diskriminaci a politickou korektnost.

Členové jsou většinou apolitičtí, sem tam se někdo hlásí k Národní exStraně případně jiným pravicovým stranám majícím v programu prosazovat svobodu jednotlivce nad zájmy většiny (ne to opravdu DS v programu neměla), většinou se ale politické sympatie neřeší vzhledem ke zkorumpované současné politice; důležité je vlastenectví, hodnota co přetrvá. Poslední dobou můžete narazit i na „neskinheady“ hlásící se ke Kalichu, prostě čeští vlastenci. Jako ostatní odnože skinheads, tak i Kališníci mají úctu k tradiční rodině (máma, táta, děti…), odmítají drogy  a distancují se od spodiny nevážící si základních lidských hodnot a svého života (feťáci, multikulti pomatenci, islamofilové…). Jakožto vlastenci většina Kališníků nesouhlasí se současným stavem a fungováním EU a tím co přináší pro naši zemi.

Spousta lidí v 90. letech se od Kalicha odklonila buďto k Oi! směru (to většinou ti jimž vadilo nálepkování za rasistu) nebo k White Power, to zase ti jež vzali za důležitější „lásku k rase“ nad láskou k vlasti. S většinou ostatních skinheads nemívají Kališníci problém asi krom RASH a (neo)nacistů které ovšem těžko můžeme nazývat skinheady.  Nikdo z Kališníků nepovažuje jednu rasu za nadřazenou a jinou za méněcenou, každa rasa je jiná, odlišná, ale nikoliv horší. Každý národ ať si ve své zemi žije podle svých pravidel a nikdo nemá právo mu do toho mluvit, byť se nám některé zvyky na jiných světadílech mohou jevit jako zvláštní. Nicméně s tím souvisí obrana našeho způsobu života v dnešní Evropě, zejména ustupovaní agresivnímu islamismu aj. Je třeba umět si bránit to své, cizí nechceme, ale vlastní nedáme!

Podle oblečení se Kališníci nijak výrazně neliší od ostatních skinheadů. V začátcích Martensky nahrazovaly levnější kanady, celkem frčely i maskáče díky nimž byli občas označováni jako Agroskinheads =). Bomber byl klasicky zelený nebo černý s oranžovou podšívkou.  Ze značek je to opět klasika – Lonsdale, Everlast, Fred Perry, Ben Sherman, případně Bohemia czech wear. Dnes už nosí i harringtony, černé bombery, každému jak libo.

Z nášivek a tetování nosí Kališníci samozřejmě znak kalicha, Českou vlajku, Českého lva nebo jiné symboly se skinheadskou případně naší historickou tématikou (legionáři, slavné citáty atd…). Málo kdy se vyskytuje kolaboranty zneužívaný historický Český prapor (červenobílý) se lvem.

Pokud chce někdo Kališníky označit za extrémisty, určitě nelze říci že by byli fašisti nebo (neo)nacisti, prostě protinacističtí vlastenci. (nezaměňovat s Antifou!)

Dříve byli kališníci organizování ve sdružení Vlastenecká liga a částečně i v neformalních organizacích Bratrsko-vlastenecké hnutí (BVH) potažmo jeho oficiální nasledovkyni Narodně vlasteneckém svazu (NVS). Většina členů NVS však v průběhu času přešla v již zmiňované Vlastenecké lize. Na VL v současnosti navazuje i občanské sdružení Svornost, kde se organizuje i významná část bývalých exligařů, nicméně Svornost už nemá jako taková se skinheads nic společného.

Článek sepsal Krtek, konzultace Cornwael.


Komentáře k článku

JARDA001 05. 03. 2010, 19:24 hod.

reagovat | #1

super článek gekone. tohle mi tu chybělo. Hlavně jak tam píšeš to: Z toho logicky vyplývá i odpor k (neo)nacismu a komunismu. Konečně snad lidi pochopí že orlík a další nebyli faschos. Z a mě super článek. Díky moc:)

 

JARDA001 05. 03. 2010, 19:29 hod.

reagovat | #2

omlouvám se krtkovi, poděkování platí jemu:) nějak jsem to přehlíd a viděl jsem nahoře jneom to napsal gekon:(

tak gekonovi aspoň díky za zveřejnění:D

 

Rocky 05. 03. 2010, 19:33 hod.

reagovat | #3

Paráda, zrovna kališníci mi tu chyběli :D Krásnej, obsáhlej článek dávám za 1, ikdyž to nejde :)

 

Tyna 13. 03. 2010, 0:42 hod.

reagovat | #4

Velmi pekny clanek :) takový jsem už dlouho nečetla ;)

 

sid 16. 03. 2010, 17:39 hod.

reagovat | #5

taky davam za 1

 

camel 16. 03. 2010, 19:11 hod.

reagovat | #6

čuus nič v zlom ale vás budú považovať stále za fašistov pokiaľ si neurobíte poriadky samy medzi sebou. Ja som zarytý punkáč, mam kamarátov medzi skins ale to sa tíka originál skins a nie odvetvia, čo si povie človek ked zbadá bomber boty a holu hlavu ??? nie každý to vie rozoznať a medzi nimi polo dementi z nášivkami 88 , SS a pod. a opýtaš sa ho čo to je tak ti odpovie mne to tam našil brat. Z pozdravom z Košic

 

Gekon 16. 03. 2010, 19:39 hod.

reagovat | #7

@camel: Tvůj postoj trošku nechápu, ale co už, nic s tím nenadělám. Myslet si můžeš co chceš, a pokud hodláš brát skinheads jako celek jako nácky, tak seš holt vůl co nechce vidět pravdu.

 

Cornwael 16. 03. 2010, 22:54 hod.

reagovat | #8

nevim na co presne camel narazí, ale mezi kališníky nikdo nenosí 88 a SS, ale obecně mezi skinheady už jsem se taky potkal s ruznejma vejmluvama, občas vyjedu na nějakeho debila a přesně tyhle odpovědi co camel napsal jsem už taky slyšel :-)

 

Krtek 16. 03. 2010, 23:19 hod.

reagovat | #9

Já pořád nědokážu pochopit jak může někdo vydávající se za vlastence tíhnout k čemukoliv cizímu. Navíc takový debilní čísla… Asi si necham někam vytetovat 1415 a 1620. Schválně co na to budou lidi řikat.

 

Gekon 17. 03. 2010, 7:18 hod.

reagovat | #10

@Krtek: Si řikal, že tetování ani náhodou, ne? :) Ale obávám se, že to lidi fakt nepochopěj…

 

Rogan-24 17. 03. 2010, 8:03 hod.

reagovat | #11

Nazdar lidi , nemáte někdo tetování se vzorem Českého lva ? potřeboval bych slušnou předlohu :( dííky

 

Gekon 17. 03. 2010, 8:08 hod.

reagovat | #12

KIMI 18. 03. 2010, 8:29 hod.

reagovat | #13

Rogan-24 -

mám na pravej paži českýho lva, napiš mi na email a já ti pošlu foto + mám fotku i na levou paži, kdyby jsi chtěl.

Příští měsíc jedu rozširovat lvíčka o nápis ale ještě nevím co je lepší jestli Česká krev nebo BOHEMIA

 

KIMI 18. 03. 2010, 8:37 hod.

reagovat | #14

Tady je klasika na levou paži

ttp://img251.imageshack.us/img251/6453/lev.jpg

na pravou dnes vyfotím a pošlu

Gekon – pěknej lvíček :)

 

Sněhulák 18. 03. 2010, 12:46 hod.

reagovat | #15

Zdravím!
Chválím obsahově velmi vydařený článek:-)

 

Hippie Hunter 18. 03. 2010, 18:25 hod.

reagovat | #16

Hezkej clanek, muzu dat link na punk.cz, nebo nechces ho hodit i tam? :)

A kerky taky pekny, vic se mi libi teda ten Kimiho, ale i Gekonuv je peknej.

 

Gekon 18. 03. 2010, 20:59 hod.

reagovat | #17

Díky za pochvalu. Poprosim jenom link, nemám souhlas od autora na uveřejnění článku jinde.

 

Kurák 18. 03. 2010, 21:01 hod.

reagovat | #18

presne jak rikal Rocky tohle tad y uplne chybelo dik Krtku

 

KIMI 19. 03. 2010, 7:15 hod.

reagovat | #19

Též díky za pochvalu kérky :)

Článek je opravdu vynikající a obsahuje snad všechno, co by měl. Dobrá práce

Jo a ještě klasika lvíček na pravou paži, trošku jinak stínovanej a už po opadání strupů

http://img403.imageshack.us/img403/1079/lvicekpravaruka.jpg

 

šulin Hrozný 21. 03. 2010, 19:40 hod.

reagovat | #20

Děkuji všem kdo se podílel…jsem rád že jsme se my jako Kalich objevili zde :)

 

kixa 28. 03. 2010, 3:14 hod.

reagovat | #21

moc krasne cteni :-)

 

kamil52 30. 03. 2010, 17:32 hod.

reagovat | #22

kolik vás to stál ten lev na ruku přibližně dík

 

Gekon 31. 03. 2010, 7:09 hod.

reagovat | #23

@kamil52: Měl jsem to ze známosti, takže akorát flašku bílý Havany plus pětikilo za barvy, takže za litr.

Jinak v salónu by vyšel na 2-3 tisíce.

 

kamil52 31. 03. 2010, 17:24 hod.

reagovat | #24

@Gekon: Jo díky, já sem tak s touhle cenou počítal takže pohoda

 

šulin Hrozný 04. 04. 2010, 20:43 hod.

reagovat | #25

@camel: lol sjetej punkáč :D

 

Ocelot-88 07. 04. 2010, 17:24 hod.

reagovat | #26

Ladys and Gentlemens je jedno jestli na bomberovi mát 88 nebo SS , důležité je , jak to máte uspořádáno v hlavě , svět se nedělí na černé a bílé , ale na bohaté a chudé

 

Krtek 07. 04. 2010, 18:08 hod.

reagovat | #27

No vidíš a podle mně ten, co vyznává ty SSácký zhovadilosti, to v hlavě vpořádku absolutně NEMÁ !

 

Inka 15. 04. 2010, 14:23 hod.

reagovat | #28

Pěkný, taky za jedna… Jo a zmatenej pankáč a SSák by mohli jit „někam“ spolu paka….

 

honza 18. 04. 2010, 20:02 hod.

reagovat | #29

Prostě fašistická pakáž jako každá jiná

 

josef 19. 04. 2010, 11:46 hod.

reagovat | #30

Ano, protože je důležité co má člověk v hlavě, řešit kérky, bombry, boty, nášivky je zhovadilost sama, ať skin, agro, punk.. prostě ten život je o jinejch věcech.

 

Jen Ocelot 21. 04. 2010, 16:54 hod.

reagovat | #31

Já nejsem SSák a i když mám na škole z čj 3 píšu líp než většina odsuzovačů v jejichž komentářích se to hemží gramatickými chybami a vulgarismy .

 

fraňko 22. 04. 2010, 11:35 hod.

reagovat | #32

To máš v celku pravdu. Tady je to samý vlastenec, každý mluví o ideálech a o tradici, ale vlastní jazyk jim zas tak vlastní není. To spíš to tetování a vlaječky a tričíčka… jak v módnim salónu :) ))

 

Bongo 14. 05. 2010, 20:09 hod.

reagovat | #33

jj taky se mi to líbí :-) a chtěl bych o tom přesvědčit matku i otce co to vlastně slovo skinhead znamená, čím se zabyvají..atd (chci byt skin ,ale oni mi to zakazují) je mi16 a asi stím nic nenadelam do 18 ,ale jinak mate mo c pěkne stranky.

 

Rocky 07. 06. 2010, 17:07 hod.

reagovat | #34

Tu frázi: Chci být skin opravdu nesnáším :D Skinem nejsi, když se tak oblečeš nebo tak… Jak tu má někdo podpis na foru: Skinheada nedělají šaty…

 

Baryk 08. 06. 2010, 18:39 hod.

reagovat | #35

Díky za stránky, speciálně dík za Kališníky a Oi . :) Oi.

 

Baryk 08. 06. 2010, 19:07 hod.

reagovat | #36

A ještě bych rád vzdal hold těm lidičkám, kteří toho pro nás tolik a tolik dokázali myslím vrchol českého národa a to husity. Je neštastné že stále většina z lidu si toho neváží a všem těm z vás kteří objasňujete pravdu lidu (nepřestávající ůkol ale nesmírně důležitý) Patří obrovský Dík. Nejsem zatím v žádné takové komunitě ale moc rád bych byl!.Takové názory mám „odmalička“ bohužel jako jediný z mého okolí proto bych rád kdyby existovala nějaká komunita lidí vlastenců, Oi skinů, okolí Brno-je jedno kde,tak prosím napište budu rád za každou informaci.:) Díky! Oi!.

 

Krtek 08. 06. 2010, 19:10 hod.

reagovat | #37

Okoukni zmiňovanou Svornost:
http://svornost.com/

Vlevo máš regionální kontakty. Holá hlava neni podmínkou, láska k vlasti je samozřejmostí. Neni nutný bejt ani „členem“, prostě koukni, vyraž na nějakou společnou akci a uvidíš a poznáš fajn lidi a hlavně vlastence.

 

Baryk 08. 06. 2010, 19:30 hod.

reagovat | #38

I když to o tom zas tak není tak Holou hlavu mám, všechno okolo si taky dám a láska k vlasti? to bych tady ani nemohl žít kdybych ji neměl…. Jinak děkuju moc za odkázek pomohls mi:) . třeba se někdy někde potkáme :D Dík! ,Oi!

 

Klokan 13. 06. 2010, 19:13 hod.

reagovat | #39

Hmm, Kališníky-vlastence nesnášim. Nemám problém s ostatníma, ale tyhle fakt nemusim.

 

Bahec 16. 06. 2010, 12:15 hod.

reagovat | #40

spousta rádoby Kališníků se kamaradila s náckama…

 

Klokan 19. 06. 2010, 13:18 hod.

reagovat | #41

Já ani Kališníky na skiny nepovažuju.

 

Bouvard 12. 07. 2010, 22:09 hod.

reagovat | #42

To Klokan: a nějaký konkrétní důvod proč kališníky nesnášíš? Každý by měl mít v sobě kus zdravého vlastenectví. Mě spíš mrzí, že se odnož skinheads jako kališníci rozeběhly k Oi nebo WP. Měli by se zase dát pořádně dohromady.

Přesto jsou i tací skinheads (tradiční), kteří neuznávají jinou formu než nerasističtí skinheads. Že byly na počátku je sice hezké, ale jako všechno i tato společnost se vyvijí a nové skupiny budou i v budoucnu vznikat a říkat že Oi, WP nebo čeští kališníci nejsou skinheads je podle mého názoru blbost.

Je to to samé jako původní metalové kapely říkali, že ostatní nehrajou metal když přitvrdili… Je to prostě vývoj.

 

šulin Hrozný 13. 07. 2010, 18:37 hod.

reagovat | #43

@Bouvard: Kruci! Bravo! Opravdu. Sám bych to neřekl líp.

 

Bahec 13. 07. 2010, 20:18 hod.

reagovat | #44

@Bouvard: Podle mě to neni vývoj!!! Jde pouze o przdnění subkultůrý skupinou lidí ,kteří nepochopili co to znamená „být Skinhead“!!! (Jsem ten „tradiční“skinhead co neuznává nic jiného)

 

Bouvard 13. 07. 2010, 21:55 hod.

reagovat | #45

to bahec:

no jak si psal, že se spousta kališníků kamarádilo s náckama, tak bych je nepovažoval za kališníky, ale spíše za ty co nevěděli kam se zařadit.

 

Valmy69 23. 07. 2010, 15:32 hod.

reagovat | #46

Ještě bych k těm kapelam možna do plnil Revoltu,v současne době hraje jako Orlík revival… A teke Pražskou kapelu S.A.D. TAdy chazim odkaz na kepelu Revolta http://www.kareldekar.com/hudba-rock-texty/kapela-revolta-zlin.html Jinak super web jen tak dal…

 

Connor Mcleod 24. 07. 2010, 23:36 hod.

reagovat | #47

A proč nebýt hrdý na to že jsem se narodil jako bílý? :-)
A proč bych měl mít rád fetky a levičáky co kurvěj chod státu svým nepřístojným chováním, o cikánech nemluvě? S vietnamce jsem se v práci setkal, jsou to milý vstřícní pracovitý lidé.
A když jsme u toho, nemám rád čechy co si hrajou na nacisty a fašisty. Vždyť by už byly všichni mrtví (protože jak každý víte A.H. Chtěl slovany vyhladit).
Ani nevim proč to semka píšu. Epic Fail

 

mišička 25. 07. 2010, 6:02 hod.

reagovat | #48

Skvělej článek, jen tak dál :)

 

tlstoch 21. 08. 2010, 17:54 hod.

reagovat | #49

paradni clanok kamo tento sa ti fakt podaril

 

Radola 23. 08. 2010, 14:24 hod.

reagovat | #50

Mě by zajímalo jaký názor mají kališníci na legionáře Radola Gajdu a jak se staví k prvorepublikovému fašismu,který byl protinacistický.Děkuji

 

dawe 26. 08. 2010, 22:45 hod.

reagovat | #51

For:Connor Mcleod

Zajímalo by mě jak podle tebe levičáci kurvý chod státu svym chováním?Oni snad páchaj nějaký teroristický útoky či co nebo ty jejich demonstrace tak narušujou „veřejnej pořádek“????Navíc pokud nejseš uplně slepej tak ti musí bejt jasný že situace v tomhle státě je uplně v prdeli, ne levičáci ale ti zasraný politici co nám vládnou to tu kurvý nebo ty tu chceš pořádek a tvrdou ruku státu jak v rusku????.Tohle skinheadský antilevičáctví se mi hrozně líbí jak sem tak pozoroval 80% skinů ani nerozumí pořádně levicovejm proudům a politickejm systémům , pičujou na něco o čem nemaj ani páru (na bolševiky a marxisty at si klidně pičujou tu už sou kokoti) ale hlavně by mě zajímal ten důvod proč tak nesnášíte levičáky.U kališníků nepochopim jednu věc jak můžou bejt apolitický když vyznávaj nacionalismus (což je regulerní politckej proud-furt slyšim kecy o tom jak správnej skin má bejt apolitickej ale když je od politic. středu trochu víc doprava tak to najednou politika neni) ok je moc fajn že byli proti náckům ale názor náglů na přistěhovalectví se liší jen v tom že NS by cizince klidně vyhladili ale kališníci by je jen vykopali za hranice ale zamysleli se (kališníci) někdy nad tim co nutí lidi z jednoho konce planety migrovat ze svý domoviny na druhej konec do úplně cizí země, zamysleli se někdy nad tim co je k tomu nutí co je příčinou?Já dost o tom pochybuju, bo sezenim u piva a na fotbale tomu těžko porozumí, ono je hrozně jednoduchý na něco pičovat ale nejdřív by to chtělo trochu se zamyslet než člověk otevře hubu.“ odmítají drogy a distancují se od spodiny nevážící si základních lidských hodnot a svého života (feťáci, multikulti pomatenci, islamofilové…)“ v tom celkem souhlasim ale, k těm multikulti pomatencům-jestli si spomínáte na dějepis na ZŠ tak přece první etnikum na tomto uzemí byli Keltové, který vytlačily rozpínající se Germánský kmeny a potom, přišli Slovanský kmeny z východu, a pochybuju že se to obešlo bez nějakýho promíchávání kultur tyhle změny etnik na našem uzemí,navíc když přitáhly do Evropy mongolové s Činghischánem tak tady plenili a znásilnovali ženy, a řiká se že každej 5. evropan má nějakýho mongolskýho prapředka takže někdo neni čistokrevnej Čech nebo něco takový, další příklad sou třeba Valaši ze severní Moravy-Valašsko je oblast na jihu Rumunska http://cs.wikipedia.org/wiki/Valašsko_(Rumunsko) a odtud oni přišly někdy v 16. století, když utíkaly před Turkama….tudíž skoro každej „národ je trochu multikulty“ a nacionalismus nebo vlastenectví před osvícenstvim (18. stol.) vůbec neexistovali……..

Tihle ti nacionalisti/kališníci sou u mě stejný tupý hovna jak NS a komouši, neznaj vůbec pojmi a je fakt vtipný jak různě okecávaj svuj pravej postoj a opěvujou orlíky, který to tady se svejma tupejma textama rasis. totálně posrali (co se týče skinheads).Nezapomeňte mě nazvat zasranym antifákem, můžu vás ujistit že na antifu mrdam stejně jak na kališníky.

 

šulin Hrozný 27. 08. 2010, 12:11 hod.

reagovat | #52

@dawe: mrdej na nás a my mrdáme tebe blboune :)

 

Connor MacLeod 31. 08. 2010, 23:19 hod.

reagovat | #53

Stručněji?

 

dawe 01. 09. 2010, 15:11 hod.

reagovat | #54

Kdybych to napsal stručně tak by nevyplinulo všechno co sem chtěl říct.

 

Baryk 01. 09. 2010, 15:40 hod.

reagovat | #55

Ha, dawe no přirozená migrace(čemuž já říkám chybování lidí protože o korán u nás nestojím a proto že tu máme systém který je pro ně zvýhodňující aby se sem mohli stěhovat aby si tu vesele jezdili v drahých kárách, skupovali nemovitosti, ekonomicky drásali lidi kteří tu žijí se nevím jak tobě ale mě rozhodně příčí, ano koho to je chyba? Dobře naše, my sme jim to dovolili ale zbyde zase JEN NA NAS abysme tomu dřív či později udělali jinak, lidé nejsou na takové společenské úrovni aby mohli žít v míru),takže dawe ta přirozená migrace ať už jakkoliv vysvětlená tu je, ale pravím vem si ty lidi co padli za nás za naši vlast, kdyby oni nebyli kdyby nežili a svůj život nepoložili ať už pro nás nebo pro vlast, tak dnes tu máme ůplně něco
jiného než je tu teď a už jen tohle je pro mě důvod bůt hrdý na svoji zem, těm lidem vzdát hold a čest protože každý člověk z každé generace z každičkého koutu České země, co zde žil a žije odevzdal trošku a společně budujeme naši vlast proto je třeba být hrdý, znát svoji historii znát jména pojmy, opěvovat ty lidi za to co pro nás vykonali.
sem hrdý na české země na lidi kteří je opečovávali , přidali ji na kráse, sem hrdý na nádherné rozlehlé české pláně ano dawe sem a vždy budu. :) Oi! s pozdravem baryk

 

dawe 05. 09. 2010, 2:02 hod.

reagovat | #56

Si uplně odběh nejvíc od tématu jasně že sem hrdej na legionáře, na letce z anglie a bratry Mašíny a na všechny tyhle pravý vlastence který se stavěli proti fašismu, nacismu a komunismu ale opravdu tady nevidim nějakou vlekou muslimskou menšinu (jako je např. v Holandsku nebo v Anglii) čili tady mluvíš o něčem co u nás vůbec neexistuje, což nechápu co si tim chtěl říct.Problém proč vůbec nějaká migrace existuje je v ekonomice v ničem jinym to neni je to tak prostě vem si např. různý ty smlouvy EU se zeměněma 3. světa, kdy EU má smlouvu o tom že tyto státy (3.světa) můžou do EU dovážet jen produkty bez přidaný hodnoty nebo se sníženou přidanou hodnotou, to znamená že pro EU je to výhodnej dovoz bo je levnej ale tyhle vyvážející státy na tom prd vydělaj když ty produkty od nich EU vykupuje za ty nejnižší ceny, to znamená že oni z toho vývozu vůbec nic nemaj a tak jejich ekonomiky neustále stojej na místě a nerozvíjej se (přitom se těmhle zemím řiká rozvojový státy :-D ) proto sou tak chudý a to je ten důvod proč lidi odtamtud emigrujou.Chyba je v sytému, v globalizaci která to všechno umožňuje a velký nadnárodní korporace tomu ještě napomáhaj bo oni si tyhle ty výhody na bohatejch a trochu bohatších státech vynucujou.OK vaděj ti přistěhovalci buď proti globalizaci buď proti dnešnímu ekonomickýmu sytému , ty přistěhovalci sou jen důsledek pravej problém je globalizace možná i dnešní podoba kapitalismu je špatná.Dál sem nepochopil jako čemu mi musíme zabránit diď tahle země je stejně jen už loutkou v rukou EU velkejch firem a naše nová vláda která nám utáhne opasky jak sviň tu to ještě víc posere, přistěhovalectví neni takový nebezpečí, nebezpečí sou různý tyhle ty vlády tipu ODS a TOP 09 mi jako postkomunistickej stát sme si ještě na ty přistěhovalce nezvikli právě to že tu sou (ted neřikam jestli je to správný nebo ne) ukazuje na to, že sme ekonomicky na tom líp bo do chudčích států jako je např. Ukrajina se ti větnamci stěhovat nebudou bo to pro ně neni tak výhodný,já sem ted byl měsíc v Anglii a starousedlíci nemaj problém jít do knajpy třebas s přistěhovalcem z bejvalejch karibskejch kolonií kerejch je tam dost ale u nás neuvidíš čecha s větnamcem u piva.Neni možný aby v dnešnim světě kdy nás je 6 miliard a 70% světa žije v chudobě nebo relativný chudobě a pozue 10% lidí nebo institucí vlastní 80% světovýho bohatství, žili všichni etnika a národnosti jen ve svejch státech prostě nic už nebude jak za první republiky.A národní hrdost musí každej cítit sám v sobě to nemůžeš nikomu nutit bo právě udržování tradic a kultury dělá národ národem bez ohledu na to jestli tu žijou i další menšiny.Vem si třeba jak se česká kultura przní tou americkou (viz. vnucování helloweenu nebo santa klause do český kultury nebo jak EU furt cpe všem do hlavy že sme především Evropani-což dost širokej pojem) tohle je to co ohrožuje tenhle národ ne nějaký přistěhovalci…..ty vole tak se už trochu zamyslete ne????

sorry zase sem nebyl stručnej

 

šulin Hrozný 05. 09. 2010, 9:44 hod.

reagovat | #57

jak by to řekli hoši z valašské ligy… Vyser se na ně, za lítost nestojí :D …Ne určitě co si řekl je pravda. Veliké mocnosti řídí mysli malého Čecháčka :) ale je to uplně mimo téma Odnož Skins Husiti. A nevim v čem je nebezpečí pravicově orientovaných stran.(volil jsem TOP09)

 

Krtek 05. 09. 2010, 15:17 hod.

reagovat | #58

dawe: ovšem ti muslimové před 2-30 lety v Holandsku a jinde v Evropě začínali jako u nás. Pár set lidí + 1 mešita. Prostě to je věc která do Evropy nepatří. Soucítim s chudšíma národama nicméně pokud se oni nepostavěj na svý nohy, je nesmysl brát od nich uprchlíky. Co dělaj somálci krom pirátění ? Jakej je jejcih přínos lidstvu ? Můžeš do nich cpát humanitární pomoc horem-dolem a nic z toho nebude.
Kdo pomoh nám od komunistů ? prostě to tu vyhnilo a lidi toho už měli dost (kecy o řízení CIA, žiadama kdo ví kym z USA nesnášim a neuznávam)
Ano je to vina nás „civilizovaných“. Máme je nechat žít si po svym tam kam patřej a jakmile tady udělaj brajgl, klepnout přez prsty.
Myslíš že ti karibičani v anglii ve velkym kšeftujou s děvkama a drogama ? Já myslim že ne kdežto naši adaptibilní vietnamci na to přecházej čim víc po nich ČOIka jde. A většine lidí taky nevaděj když jim nic nedělaj. Všim sis ale že by vietnamci měli nějaký extra požadavky ? Nemaj. Kdežto muslimové na západě už jo ! Tomu je třeba u nás včas předejít a zabránit než nám je sem EU v rámci společná zahraniční a imigrační politiky, nastěhuje.
EU je akorát intereně buzerační zřízení který šíří pseudohumanismus (u mně je humanismus nechat pozůstalý po oběti vraždy se svázanym vrahem hodinu o samotě, pak teprve soud), buderuje vnitřní státy na venek nefunguje.

 

dawe 05. 09. 2010, 17:12 hod.

reagovat | #59

For šulin hrozný: Top09 je přesně ta strana která tady nejvíc strašila s státním dluhem jak kdyby sme měli takovej dluh jak Řecko nebo Španělsko, jenom to hrozně bagatelizujou a nafukujou, např. Anglie má ještě větší státní dluh než mi USA to samý oni tenhle dluh chtěj řešit tim, že všechny sociální výhody omezej na minimum a výdaje co by šli na sociální podpory, podpory v nezaměstnanosti (sociální stát) atd. pudou na stát. dluh, dále pak snížej platy státnim zaměstnancům.To ale tuhle situaci ještě víc zhorší protože lidi budou mít málo peněz v práci, malou podporu od státu a budou se muset zase zadlužovat, což ten dluh ještě prohloubí, z toho vyplívá že nemůžou řešit státní dluh tim že omezej sociální výdaje.Zrovna mě třeba nepříde že by TOP09 nějak řešila na 1. místě především nezaměstnanost, která je hlavnim problémem bo dluhy má skoro každej stát.Jinak tvuj argument je fakt na úrovni :-D

for:Krtek
Ale did tady je těch muslimů uplný naprostý zanebatelný minimum, tady je jen 1 mešita a to v Brně, já si nemyslim že nám je sem EU nepošle bo to by už dávno udělala.No a teď si vem že někdy před 1000 lety byly arabové na celym pyrenejskym poloostrově, Turci měli celej balkán, proto třeba v Bosně je islám celkem rozšířenej a mešita tam neni nic neobvyklího takže nemáš tak uplně pravdu s tim že to sem nepatří (nebo aspon do zbytku Evropy) tim nechci říct, že by tu měli růst mešity ve velkym, protože byl bych zvědavej jak by se tvářili arabové když bych chtěl u nich postavit křestanskej kostel.Větnamci , větnamci si žijou vlastní život uzavřenej v jejich komunitě, neřikam, že všechno co dělaj je správný a omluvitelný ale je to jen selektování bo sou prostě jiný národnosti, a co češi co to tu v 90. letech při privatizaci všechno tunelovali, díky kterejm spoustu lidí stratilo práci a takový ty vychcánkové typu Viky kožený, kterej tady okrad spoustu lidí a pak zdrhnul, na ty už tady nikdo neupozroňuje.Já nechci nikoho omlouvat ale jenom slyšim jak furt chcete vysvětlit lidem, že skinheadi nejsou rasisti ale když tady čtu ty názory tak by si někdo moch myslet že některří rasisti stejně sou, ale na druhou stranu aspoň tady sou některý lidi s kerejma se o tom bavit dá bo nazizmrdovi by se to při jeho iq -85 vysvětlit nedalo.

 

Krtek 05. 09. 2010, 18:10 hod.

reagovat | #60

Ad rasismus: ještě donedávna (nevim jak v dnešní pseudohumanitární společnosti) platilo že rasista je ten, kdo považuje jinou rasu za podřadnou. TO ODMÍTAM ! Nicméně nejde přehlížet naše kulturní ale i fyzikální odlišnosti (o testech léků a různých výsledcích na různách rasách se moc nemluví ale bčas s tim maj farmaceutický firmy problémy). Vadí mi že se tu vytváří dojem rovnýho a dokonalýho euroobčana. Ne ! Každej jsme jinej a každý se má mít odle svých zásluh ! Kompenzovat něčí neschopnost odíránim pracovitějších (nemyslim zrovna Vikiho Koženku tam je asi i státní zájem tyhle zmrdy nechat na svobodě :-( ).
Znam spoustu cikánů z práce kteří pracujou a občas se s nima bavim. Nemam s nima problém a oni nemaj žádnej problém s ostatníma bílejma (na vlasatosti nezáleží). Nicméně ani oni nechápou proč 50-80% týhle komunity se chová tk že si podporu ani žádný výhody nezaslouží.
Na TOP 09 mam názor že to jsou jenom starý kurvy (kalousek a kníže vostuda) v novym bordelu.

 

šulin Hrozný 05. 09. 2010, 18:15 hod.

reagovat | #61

@dawe: Jak by si chtěl řešit nezaměstnanost? poděkuj panu prezidentovi. Jinak si nemůžu pomoct ale je to tak… tim humanismem ,,miluju cizince“ se jen ten jejich problém přenáší na lidi co se tu narodili. Jinak nedovedu se vyjádřit lepe nez Krtek(palec nahoru). Názor na urovni :)

 

šulin Hrozný 05. 09. 2010, 18:38 hod.

reagovat | #62

@Krtek: Kníže …,může byt sice k smíchu ale on nepotřebuje se nijak obohacovat prachama. Potřebuje něco dokázat aby se o něm v historickem pramenu nějak psalo. Jemu věřím a věřím i panu Kalouskovi.

 

Krtek 05. 09. 2010, 19:09 hod.

reagovat | #63

Nechci to tu odvádět od tématu ale pan kníže v 90. letech tvrdil že se vrací sem a né kvůli majetku.. Jak to dopadlo víme. jeho řiťolezectví s radarem mu nezapomenu nikdy. Je i možný že mu nejde o peníze ale je to šílenej eurohujer a pro náš národ nikdy nic neudělal a jak ho sleduju ani dělat nebude. Jeho vystupování nesoudim, za to v jeho zdravotnim stavu nemůže, hodnotim činy.
Kalousek je podobnej, spíš ještě větší had. Byl snad v každý vládě kterou jeho KDU potopila. Známý jsou nějaký ty průsery s nákupem padáků na MO když tam fungoval. Znam názory lidí z Bechyně, odkud pochází – je fajn investovat do tenisu kamarádů, když neni na opravu silnic atd atd.

 

dawe 06. 09. 2010, 11:35 hod.

reagovat | #64

V žádnym případě sem nechtěl dělat tady nějakýho humanistu, rozhodně nejsem nějak nadšenej z dnešní situace ale snažim se na tenhle problém dívat trochu i jinym pohledem a přemejšlet nad tim proč to vůbec vzniká tyhle migrace, přišlo mi, že právě zrovna lidi co na to hrozně nadávaj tak nadávaj jen na ty důsledky ale ne na ty příčiny co to zapříčinili ani nepomyslí.

 

Krtek 06. 09. 2010, 11:40 hod.

reagovat | #65

Příčinou jsou „naši“ prapředci – hlavně Angláni, Španělé, Němci a ostatní kolonisti. Vrtali se kam neměli a zmrvili původní kultůru v těch oblstech. A dneska se snažej nést zodpovědnost. Možná je to i trochu správně ovšem já odmítam za tyhle středověký grázly trpět v dnešní době. Buďto měli zachovat otroctví, který fungovalo (OK bylo dost nespravedlivý) nebo se tam vůbec necpat.

 

dawe 07. 09. 2010, 15:24 hod.

reagovat | #66

No jasný no to je otázka, určitě si myslim, že neměli zachovat otroctví (negři v usa tohle maj toted tak zakořeněný v sobě, proto sou některý z nich takový rasisisti, to se pak neni čemu divit ale) zase na druhou stranu když evropani si v tý době mysleli o sobě že sou křestanský nadlidi a chtěli zlato a suroviny a když vyděli aztéky a jiný indiány v americe tak na to s jejich myšlením a chamtivostí nemohli reagovat jinak, nicméně nejhorší je že dokázali rozdrobyt království na stejný tech. nebo civilizační úrovní joko byla např. Indie.Já bych řek ted se jim to spíš vrací jako rána za to jak řikáš, jaký dřív byli zmrdi (viz. anglie-pakystánci, indové) myslim si že neměli rozmrdávat původní kultury prtotže tim se ty původní obyvatelé pak odloučili od toho vládnutí od toho jejich systému vlády a stali se z nich jen využívatelný ovce viz. Afrika kde do 16-17. století fungovaly království jako byli Kongo,Ghana,Benin,Velký Zimbabwe, kde normálně fungovalo něco jako šlechta a feudalismus, měli krále a hlavně diamantový a zlatý doly, pak přišli Portugalci začali nejdřív obchodovat pak pokřesťanštovat a nakonec si je do toho 17. stol. podrobily všechny po nějak 400 letech dostala Afrika nezávyslost a proto to tam vypadá tak jak to vypadá bo si už neumí vládnout jako dřív ale s tou historií to je „co kdyby“ s tim už naděláme hovno

 

Zanechte komentář






Reklama

Zprávy z Twitteru


Archív článků