Historie

Skinheads mají své kořeny kupodivu na Jamajce, ať se vám to líbí nebo ne. Ti, co tvrdí že skinheads vznikli v Německu je kretén. Ten, co tvrdí, že vznikli v Anglii už ale pravdu má. Ale zpět k Jamajce; místní hudebníci byli silně ovlivněni americkým jazzem, soulem a britským popem. Tím pádem se jamajská hudba začala ubírat novým směrem, který předznamenal vznik nové kultury. Jejich hudba byla natolik dobrá, že pomalu začínala pronikat na evropskou scénu.

Díky tomu, že Jamajka konečně dosáhla nezávislosti na Británii se může zdát, že hudba je přehnaně radostná a plná svátečních rytmů. Tento trend přetrval až do současnosti a mnohým lidem tento styl imponuje. V těžkých časech konstatního strachu ze studené války potřebovala britská mládež, již dlouho se potýkající s nedostatkem pracovních míst hudbu, která jim dodá energii, pocit radosti a bezstarostnosti. Podle Jah Jerryho (Skatalites) nový styl pojmenoval typický veselý offbeat zvuk kytary připomínající právě slovo ska.

V druhé polovině 60. let ale dochází k vystřízlivění, euforická nálada pomalu upadá a nastává období temna. Ač nezávislá, Jamajka se utápí v chudobě a dává tak podnět k vzniku nové subkultury zvané Rude boys. Jedná se  mladé lidi, kteří svou nespokojenost s nastálou situací dávají najevo tím, že terorizují obyvatelstvo a policii. Asi vás nepřekvapí, že Rude boys se dá přeložit jako drzí chlapci. Oblékali se ve stylu amerických gangsterů z 30. let – dlouhé kabáty (trench coats), klobouky hluboko do čela a černé kravaty.

V důsledku přetrvávající krize mnoho Jamajčanů v průběhu šedesátých a sedmdesátých let imigruje do Velké Británie, kde je díky neustále rostoucí ekonomice dostatek příležitostí nejen pro Brity, ale i chudé přistěhovalce z bývalých kolonií – Jamajky, ale i Indie.  Konzervativní britský systém ale lidem tmavší pleti nedůvěřuje. Nejsou v tom ale sami, stejné nedůvěry se dostává i britské pracující mládeži, která si říká The Mods, baví se jízdou na scooterech, hlasitou hudbou a opíjením se do němoty. Právě nedůvěra v systém a odpor k autoritám navždy spojila tato jinak  odlišná etnika a napomohla vzniku subkultury skinheads. Tím ale jejich historie nekončí, nýbrž začíná.

Pokud vás zajímá,  jak to bylo se skinheads dál, jak se rozlišují a dělí,  podívejte se do sekce Odnože a na článek o rozštěpení tohoto stylu.


Komentáře k článku

meki88 19. 04. 2012, 20:04 hod.

reagovat | #1

@<a href=@Petr: omment-5183″>Petr:aj jo sem modrooky blondek nwm jak ty 88

 

Vlastenec 18. 04. 2012, 18:00 hod.

reagovat | #2

Petr souhlasim stebou

 

Jaroslav Novák 14. 03. 2012, 21:22 hod.

reagovat | #3

@Petr: twl máš pravdu nejsme náckové konečně normální člověk co chápe oč jde OI

 

antirasist 08. 02. 2012, 19:16 hod.

reagovat | #4

@Gusta:Nevím jak si na to přišel,že skinheads nebyly antirasisti a že nevznikly na jamajce.Možná tě to překvapí,ale první skinheads byly černí jamajčani.Pro doplnění znalostí doporučuju kouknout na dokument SKINHEADS ATTITUDE!!!!!

 

Petr 08. 02. 2012, 18:48 hod.

reagovat | #5

@Rutt88: A jen k té tvojí šeredné 88 když by to tak opravdu bylo a ten tvuj vůdce dělal dál to co chtěl silně pochybuji že ty by si tu ještě dnes byl..

 

Petr 08. 02. 2012, 18:45 hod.

reagovat | #6

@Rutt88: Máš pravdu…Já sem teprve mladý ucho ale ve svích 15letech už mám názor na to jak by to asi má bejt v tom našem státečku kde moje máma dře od rána od 7 do 5odpoledne a má míň než nějakej zasr..j cikán co jenom mr.á krade a dělá bordel..řve na paní na poště u přepážky, fackuje holky, znásilňuje a celkově dělá tto co normální slušnej občan si nikdy nedovolí… všecko jsou to věci co jsem pravdu zažil u mích přátel, rodiny, přítelkyně… A ty co píšou že nejsou všichni stejní, ano asi maj pravdu ale pro blaho lidstva je ta malinkatá část zanedbatelná. Moje moto…mrtvej cikán, dobrej cikán.
Myslete si co chcete že nejsem opravdový skinheads že jsem nějakej rasistickej pí.us ale až zažijete to že vás budou držet ty zas.ný černý svi.ě a před váma udou ošahávat vaší lásku … poznáte to.
Nejsem nácek!!! Jsem VLASTENEC a především něco jako rasista ale pouze na cikány …opravdový negr mi nevadí. A větve(šikmooký) mi taky vaděj protože sposta lidií nemůže najít práci protože tu dělaj ty kun.y žlutá ale za to mužou především ti nahoře…LIDÉ POJĎTE ZMĚNÍME SI TU NAŠÍ REPUBLIKU NA NĚCO KRÁSNÉHO a ne jen na stát kde se žena po 20. hodině bojí vylést na ulici

 

Rutt88 12. 01. 2012, 16:56 hod.

reagovat | #7

Osobně si myslím že pojem skinheads je přiřazován k lidem kteří jsou pro naší společnost nebezpeční ale opak je pravdou nebýt bojovníků kteří dnes a denně nastavují svůj krk za správnou věc kterou spusta lidí odsuzuje jenom do té doby než se jim osobně stane podobná věc jako se stalo na silvestra napadení bílé rodiny cikánskýma sráčema kteří patří do plynu!Ja jsem skinhead budu a byl jsem a nikdo mi to nevezme protože to mam v srdci!

 

Venca 04. 11. 2011, 22:38 hod.

reagovat | #8

@doveda:
Nezáleží na tom co máš na hlavě, ale co máš v hlavě a v srdci ;)

 

doveda 07. 10. 2011, 21:41 hod.

reagovat | #9

Zdravim jsem skinhead už nějaký čas, ale mám pocit že kdybych přišel na koncer tak nebudu brán jako jeden z nich neboť nemám úplně holou hlavu a ani se neoblíkám tak, jak bych správně měl. Je toto veliký prohřešek ??

 

Honza 20. 07. 2011, 7:46 hod.

reagovat | #10

Jděte se zabí idioti. Vůbec nevíte o čem je svět. Až vám přestane táhnout na ty vaše vyholený lebky tak už bude pozdě kreténiiiii.

 

Denis Skinhead 09. 07. 2011, 0:26 hod.

reagovat | #11

@Skinheds88: Kdybys viděl tady v Ostravě ty ghetta tak by jsi to tak jako já podpalil nedávno tu ti negři zabili Čecha u kauflandu kdybych tam byl tak je zmydlým tak že by je jejich máma nepoznala! Tu prostě v Ostravě se o Romech nedá nic jiného říct než svině jsou to jako švabi kteří se rychle šíři :)

 

Skinheds88 07. 07. 2011, 21:23 hod.

reagovat | #12

@Denis skinhead: to je pravda ale nesíš je házed to jednoho pytle já mám kámoše Roma co maká na stvabě a je dost slušný ale těch je fat málo

 

Denis skinhead 21. 06. 2011, 14:37 hod.

reagovat | #13

To jo no ale ještě jsem žádného z těch černých debilu neviděl poctivě pracovat jen nám špiní republiku! Jinak jak jsi to řekl je pravda ale žádný z nich ani to nerespektuje jen do nás bílích rypou a serou se do nás jak oni na nás my na ně!

 

Proky 16. 06. 2011, 10:23 hod.

reagovat | #14

@Denis Skinhead:

Ono to neni jednoduche,ale pokud by respektovali nase pravidal,takat tu jsou….jinak at táhnou

 

Denis Skinhead 06. 06. 2011, 19:14 hod.

reagovat | #15

Já si myslím že cikani do České Republiky nepatři a chtělo by je vyhnat pryč z ČR protože nejsou to nic víc než ubožáci co obiraj stát jsou to svině! Říkaj že jsme rasisti ale oni vyvolali tuhle válku pač nemaj rádi Čechy jsou to svině a kdo semnou tak je semnou…

 

Pollo 27. 05. 2011, 14:31 hod.

reagovat | #16

velmi zaujimave stranky, niekdo to tu uz vyslovil ale tiez si myslim ze by tu mohlo byt aj viac o postojoch a nazoroch jednotlivych odnozi a v com sa lisili, nie len o vyzore a obliekani aby aj uplni lajci co o tejto subkulture nic nevedia sa nieco dozvedeli. A nemyslim si, ze by hnutie Skins ako take bolo nepoliticke, skinheadi to sice hlasali a hlasaju dodnes, no ak to niesu uplni hlupaci tak maju vlastne postoje a nazori a s tym je vzdy spojena aj politika… ale o tom by sa dalo diskutovat, a je to len moj skromny nazor. Tiez ma trochu aj mrzi ze tu neni nic o Punks a ich dnozi…alebo trebars aj Reagge. Predsalen prinajmensom Punk je subkultura ktora uzko suvisi so skins. A tiez Skins aj Punks sa ako subkultury vyvijali paralelne a nie az tak nezavisle na seba… ale chapem ze toto je stranka ktora sa zaobera fenomenom Skins takze to autorom nezazlievam

 

Didi 12. 04. 2011, 13:46 hod.

reagovat | #17

Teda já nevím co z toho je pravda, ale podle mě je někdo dost pomotanej, já jsem jedna ze skins a rozhodně se nikdo z nás nepaktuje z fetkama. To je takové to- jakože nějakej idiot si hraje na plešku a přitom hulí trávu- tak to je u mě člověk co nevěděl kam se zařadit a dělá ostudu nám- vlastencům!!! A podle něj se pak píšou takový bludy…. NESMYSL, JE TO O JEDINCÍCH hlavně.

 

prokopbuben 19. 03. 2011, 10:18 hod.

reagovat | #18

Miška88 …. ?????? si děláš prdel ne ? 88 bud nevíš co to znamená nebo ta tvoje bandička jak řikáš sou pekny náglové

 

Miška88 15. 03. 2011, 11:50 hod.

reagovat | #19

Já miluju skins s jedním chodím a sem za něj ráda+ ta jeho bandička je pecka a je snima sranda..podrží když potřebuješ a stojí za tebou i když uděláš nějakej fakt dost velkej průser u nás v Ostrově sou odsuzovány už jen za to jak se oblýkaj ale kdyby je znali tak změní názor…prostě je žeruuuu..:-)

 

pinkhead 06. 03. 2011, 14:19 hod.

reagovat | #20

@Marous:

Ty seš nějaká gayskin buzna ne??? :D

 

Dugy 01. 03. 2011, 20:09 hod.

reagovat | #21

Zdar, jestli tu je naky skin z Ovy at pisne na icq 642892200…

 

Roman 14. 02. 2011, 22:56 hod.

reagovat | #22

@biana25: vy kurvy plešate kdy date pokoj diky vaš anarchysta

 

biana25 08. 02. 2011, 19:04 hod.

reagovat | #23

jaj a cela bi som sa jenom opitat ze ci bi tu nebola neaka skin head baba popisat si snou a tak alebo nejaki chalan

 

biana25 08. 02. 2011, 18:45 hod.

reagovat | #24

no ja mam skinheadou rada aj moj bracha je skin spolu so svojimi kamosmi a nemam snimi zani problem tvrdi zivot

 

Marous 28. 01. 2011, 15:09 hod.

reagovat | #25

Já mám skiny hrozně rád, rajcujou mě hlavně ty s ošoupanýma džínama od sava, když je maj oplý kolem zadku a tak. ale ty se moc šasto nevidí. Líbí se mi, že se k sobě chovaj s takovou drsnou něhou, jako chlapi, kamarádi…

 

Wotan 02. 01. 2011, 18:29 hod.

reagovat | #26

@Gekon:

Neonacista je účelově založený pojem, je jím nazýván každý, systému nepohodlný člověk. Navíc nácek – Národní Socialista, Nacismus je Německý specifický Národní Socialismus obohacený o pangermanismus. Jen tak pro informaci Milada Horáková a Edward Beneš byli také Národními Socialisty. Prosimtě poznej nejdřív svého nepřítele, než proti němu začneš vést boj… Jinak stránky docela pěkný… sám sem Nacionalista a Národní Socialismus mi nevadí… měj se

 

Martin 08. 11. 2010, 12:25 hod.

reagovat | #27

Perfektní článek, i stránky, použil jsem ho k seminárce na VŠ… o skinheads jsem téměř nic nevěděl a dost mě celá tahle subkultura zaujala! Hlavně pak The Mods a Rude boys.. tíhnu malinko ke ska a punku, takže nemůžu říct, že by mi byl tento styl cizí. Díky chlapy ;)

 

Mr.Maska 04. 11. 2010, 12:42 hod.

reagovat | #28

Hele chtěl bych se zeptat, nevíte o nějaké skinheadské skupině ve šluknovským výběžku? Rád bych se přidal…

 

Gekon 02. 11. 2010, 11:38 hod.

reagovat | #29

@paprik: Já jsem taky Oi! skinhead, jsem nacionalista, a co je na tom špatného? Nezaměňuješ náhodou nacionalisty za neonacisty? Je v tom dost podstatný rozdíl, protože nacionalista by měl být každý, je to člověk milující svou zem, svůj národ, ale neonáckové jsou… prostě náckové.

 

paprik 01. 11. 2010, 22:41 hod.

reagovat | #30

chtel bych se zeptat na jednu otazku. proc hrozne lidi rika ze
Oi jsou plesaty a nemaj radi nacionalisty kdyz me prijde
ze Oi jsou taky nacionalisti?? nerozumim tomu :-(

 

Petr 17. 10. 2010, 10:32 hod.

reagovat | #31

tak dík procetl sem pochopil jsem
Gekon: naprosty idiot nejsem jen jsem línej číst ale pročetl jsem to a chápu to

 

Petr 17. 10. 2010, 10:28 hod.

reagovat | #32

Dík no :)

 

Gekon 16. 10. 2010, 23:20 hod.

reagovat | #33

@Petr: Ty asi musíš být naprostý idiot.

1.) Přočti si tenhle web.
2.) Pročti si tenhle web.
3.) Pročti si tenhle web.

 

Petr 16. 10. 2010, 21:09 hod.

reagovat | #34

ja mam par otazek odpovezte mi prosim :
1) Lidi říkají že skinheadi jsou nackove ale ja jim nevěřim jak tomu tedy je ??
2) Co je mezi skinem a punkacem jaky maj mezi sebou vztah ??
3) Jak se oblíkaj skini ??

zajíma mě to protože bych se ke skinum chtěl také přidat ale chci si o tom více zjistit

 

Pendragon 15. 10. 2010, 16:06 hod.

reagovat | #35

Kdo založil skins v Čechách ??

 

Piko 12. 10. 2010, 20:54 hod.

reagovat | #36

@GasSkin:
vis co je to rasismus rasismus nebo aspon jeho spravna definice je pokud se k nekomu fovas jinak opakuji JINAK (kladne,zaporne) kvuli jeho kuzi, etniku, narodnosti tudis pr:ja taky nejsem spokojenej stim jak to tu je ale nejsem magor abych zabijel mlatil nebo jinak ublizoval bezbranejm lidem co se chovaj v pohode nemuzes nekoho odsoudir bez radnyho procesu to je jako bych te vzal a rek ty vipadas jak nacek a jsi odsouzenej k smrti ale htatelnej dukaz by nebyl tak se nato vyser nez budes psat takovy picoviny a neuzivej ve spojeni sam se sebou skinhead nebot jim nemuzes byt s takovim myslenim

 

Piko 12. 10. 2010, 20:46 hod.

reagovat | #37

no male nesrovnalosti tu jsou jen bych osvetlil tu situaci s tim vznikem na jamajce byli rude boys kteri sami osobe uz byli skinheads jen se lisili ucesi a barevnost odevu po prichodu rude boys do UK se tato komunita dala dohromady nekteri tvrdi s UK mods jini s teddy boys to co je dulezite je ze skinheads vysli ze spojeni cerne a bile komunity lidi kteri se sjednotili pod jednu kulturu takze proty co to nechapou skinheads nemuze byt rasista nebot sama podstata skins je o sjednoceni lidi ne o opaku tudis si v tom udelejte jasno a zamyslete se az nekdy budete oznacovat nacky jako skiny a td opakuji skins neni rasista a ani nemuze byt rasista uz jen ztoho duvodu ze pisen ktera casto byva oznacovana za skis hymnu je od Laurena Aitkena pisen Skinheads coz byl cernoch takze si uz neplette pojem nacek fasoun a skin vsechny 3 veci jsou uplne neco jinyho dekuji

 

SkinHead69 28. 09. 2010, 3:01 hod.

reagovat | #38

:-D :-D :-D

 

Salám 19. 09. 2010, 19:17 hod.

reagovat | #39

Já mam rád skinheady hrozně moc,jenže můj debilní fotr si myslí,že co skin to nácek.Jakmile se o tom začne zmiňovat,mam takovou chuť mu narvat něco do prdele!!!!!!!!!

 

GasSkin 17. 09. 2010, 15:53 hod.

reagovat | #40

nema to cenu přesvědčovat lidi že nejste rasisti budou vas hazet do jednoho pytle s nama a ad kecaj vo rasizmu ale každej sme rasisti nikdo je nema rad a všichni to berou že mam 2 cigany kamoše a sou ok a ty ostatní skurvený cikani ale to už je rasizmus a spousta lidí si to neuvědomuje ale jen my co to davame najevo tak se do nas serou nechapou že sou z 1% ze 100% taky rasisti

 

nightman 13. 09. 2010, 21:48 hod.

reagovat | #41

zdravim schanim nejake polokosile fred pery,lonsdale a kosile-(kostickovane jemne) ben sherman lonsdale a fred perry pokud by se tu nekdo nasel kdo se neceho zbavuje ve vysledku mu to doma prebyva at mi napise na icq 465813222 na cene se snad dohodneme take shanim nejake botky dr.martens black 3dirkace nebo vinove tak desitky dekuji predem mozno i nejaky svetrik fred perry ci nejaka vesticka atd..

 

jířaan 04. 08. 2010, 11:46 hod.

reagovat | #42

@HItt: a jak si teda myslíš že vznikli?tvůj názor by mě opravdu zajímal.

 

Gekon 18. 07. 2010, 4:34 hod.

reagovat | #43

@HItt: Pokud máš nějaký jiný vysvětlení, který dokážeš historicky podložit, tak fajn. Pokud ho nemáš, tak mlč a studuj.

 

HItt 17. 07. 2010, 15:16 hod.

reagovat | #44

Nejak mi to nelezo do palice ,aby skinheads zalozili spolecne s Jamajcanama je to nejake divne ne?

 

Gusta 03. 04. 2010, 9:37 hod.

reagovat | #45

skinheads vznikli v anglii, kořeny mají tam, sice pravda že hudba ska má kořeny na jamajce, ale kořeny skins jsou v anglii;-) je to stejná hloupost ajko to že skins byli vždy antirasističtí, skins nebyli nikdy antirasisti, prostě je rasismus nezajímal, ale neměli důvod proti němu bojovat;-)

 

PANKY71 24. 03. 2010, 0:31 hod.

reagovat | #46

myslím že je to pěknej článek… a ty kořeny tam jsou ať se to někomu líbí nebo ne…:-)))

 

Higa 13. 03. 2010, 10:42 hod.

reagovat | #47

skinheads nemohou mít kořeny na jamajce, když vznikli zkřížením bělošských MODs a jamajských RUDE BOYS ve Velké Britanii..to je trochu na hlavu padly a navzajem se to vylučuje ne?

 

čačík 05. 03. 2010, 18:43 hod.

reagovat | #48

yes

 

Zanechte komentář






Reklama

Reklama 60x60

Jsme i na Facebooku!

Hardset Shop

Reklama 60x60


Boots & Braces zine Backstreet Battalion Lone Rider Skinhead.name

Zprávy z Twitteru