V prvopočátcích, kdy byli v hnutí skinheads majoritou Rude boys, byla muzika ovlivněna jamajskou kulturou, takže přejali částečně i hudbu. V hojných počtech se příznivci skinheads setkávali na konzertech reggae kapel. Tato éra dala vzniknout 2-tone – hudební žánr vzniklý koncem 70. let, kombinující to nejzásadnější ze ska, punku, rocku, rocksteady a reggae.
Začínaly se objevovat reggae kapely složené z Mods a Rude boys. V této době také vznikla legenda Skinhead Moonwalk, která zapříčinila vznik skinheadského tanečního projevu „skinhead moonstomping„. Další proud se objevil po celosvětovém boomu rockových a punkových kapel a tímto stylem byl Oi! Tento styl je charakteristický hrdelním zpěvem a krátkou životností zpěváků, krom toho ale také složitější basovou linkou a jednoduchou boostrovanou kytarou. Časem se objevily mixy různých stylů jako oipunk, shuffle, 2-tone ska apod.
Ve starých klasických skins reggae kapelách můžeme povětšinou slyšet čistý zvuk nástrojů bez efektových smyček. Písně svou strukturou připomínají více jazz oproti oi! a jeho odvozeninám, kde se ustálila struktura předehra | sloka | mezihra | sloka. Tato forma se více či méně používá do dnešních dnů. Bohužel většina nových rádoby old school kapel není na takové hudební úrovni, aby dokázaly do svých konzertních setů zapojit 20minutové jam sekce jako ty opradové old school bandy.
Zde je výčet několika nejznámějších kapel jak z luhů českých, tak i zahraničních. Kapel je samozřejmě mnohem, mnohem víc a časem budou přibývat, teď jen opravdu ty nejprovařenější.
Zahraniční
- The Specials – britská apolitická 2tone ska kapela, mezi nejznámější kousky bezesporu patří Message to you Rudy a Little Bitch
- Laurel Aitken – narozen na Kubě a žijící povětšinu života v Anglii je jedním ze zakladatelů jamajského ska. Mezi jeho největší hity patří Skinhead, Rude boy a Rudi got married
- Bad Manners – hrají od druhé půlky 70. let, patří mezi klasické představitele britského ska
- Cock Sparrer je londýnská Oi! kapela, která sice nikdy nebyla příliš komerčně známá, přesto by jí měl každý skinhead znát
- Desmond Dekker – Jamajský hudebník, proslavený svým mezinárodním hitem Israelites a tím, že byl tak sprostý, že ho anglická rádia odmítala hrát
- Dropkick Murphys – irsko/americká kapela, která v prvopočátích hrála Oi!, poslední dobou eklinují k punk rocku
- Stage Bottles – německá antifa/SHARP/Oi! kapela, známá svým songem Sometimes antisocial, but always antifascist
- Cockney rejects – byli to tito londýnští skinheads, kteří dali název žánru Oi!. Krom stejnomenné pecky určitě znáte i jejich předělávku hymny West Hamu – Forever blowing bubbles nebo Beginning of the End
- Combat 84 – britská Oi!punk kapela, silně patrioticky cítící. Mezi největší pecky patří Better dead than red, Skinhead a Poseur. Neplést s Combat 18
- Toots and the Maytals – legenda ska a reggae, mající na svědomí nesmrtelné hity jako 54-46 was my number, Monkey man a mnoho, mnoho dalších
- Symarip – Kdo z vás by neznal tuto žijící legendu? Pecky jako Skinhead girl, Skinhead Jamboree a Skinhead Moonstomp dnes zná každý
- Condemned 84 – britská kapela hrající pořádně tvrdý Oi!punk
- The Business – zásadní Oi! kapela, jedna z prvních odmítla na svých koncertech ochranku od Combat 18, neonacistické polovojenské frakce. Mezi nejlepší songy bezesporu patří Guiness Boys a Hardcore Hooligan
- Sham 69 je kultovní britská Oi! skupina, nicméně není zas tak komerčně provařená
- The Oppressed – velšská antifa kapela, frontman Roddy Moreno stál u rozšíření SHARPs po starém kontinentu
- Loikaemie – skvělá německá SHARP kapela, která otevřeně vystupuje proti neonacistům a stojí za vznikem kampaně Good Night White Pride
- Red Alert – klasické Oi! ze Sunderlandu
- What we feel – ruská antifa hardcore kapela, u nás známá svou předělávkou Sometimes sntisocial, but always antifascist od Stagebottles
- Blitz - pořádný nářez z kolébky fotbalu (jak jinak)
- The Partisans – Oi! banda z konce 70. let
- Evil Conduct – holandští Last Resort
- Angelic Upstarts - další nestárnoucí klasika – mix punku, hardcore, Oi!, do toho trošku levoty a antifašismu a máme tu AA
- Criminal Class – Oikaři z druhé půle sedmdesátek, mezi pecky patří Blood on the streets, Running away a Fighting the system
- The Strike – street Oi! z počátku 80. let, stala se slavnou díky kompilaci Strenght thru Oi!
- The Bruisers – průkopníci amerického streetpunku/oi!, častá spolupráce s Dropkick Murhpys
- The Last Resort – známá britská Oi! kapela, mezi největší pecky patří bezesporu Skinhead girl warrior a Resort Bootboys
- 4 Skins byla klasická Oi!punk kapela pocházející z dělnické třídy, mají na svědomí takové pecky jako A.C.A.B či Yesterday Heroes
- Vibrators jsou apolitičtí Oi! skinheads z Londýna. Hrají již přes třicet let a stále mají spoustu energie, jak rádi dokazují například při singlu Pogo Dancing
- On File – prakticky neznámá skotská skiheads kapela, jediná známější píseň se jmenuje Birds don’t like the skinheads
- Judge Dread – známý britský muzikant, první běloch, který se proslavil v oblasti reggae a ska. Díky svým opravdu vulgárním textům měl spousty písní zakázaných
- Skinflicks – téměř neznámá, ale o to lepší Oi! banda z Lucemburska. Určitě si najděte jejich pecku What I am!
- Agnostic front – průkopníci specifického žánru New York Hard Core – skinheady velmi oblíbeni
- Los Fastidios je skvělá italská SHARP kapela, její hity SHARP, Antifa Hooligan či Tempi nuovi jsou notoricky známé všem skinheads
- Perkele – švédská Oi! kapela, v Čechách oblíbeným hostem. Autorem skvělé pecky A song for you, 1621, Punk Rock Army, Heart full of pride
- Grupna Terapija – srbská kapela, která má za sebou několik desítek koncertů
České/slovenské
- Operace Artaban je česká apolitická Oi! kapela z Brna, dalo by se říct, že spolu s Pilsner Oiquell kralují české Oi! scéně
- The Riot jsou vyškovští apolitičtí Oi! skins, známnější každým dnem
- Pilsner Oiquell je známá kapela hrající melodický Oi!punk, netají se svou nenávistí k náckům a netradiční jsou využitím dud
- The Protest pražští SHARPs
- FistBoi!s – pořádně tvrdé Oi! z Mělníka. Písně jako Nazired nebo A.C.A.B jsou vážně návykové
- Prohibice – poměrně mladá Oi! skupina z Prahy
- Beerstreet Bois – hácé z Nových zámků
- Last Strike česká antifa kapela, známá svým nekompromisním postojem k neonacistům
- Edelweiss Piraten – česká anarchopunk kapela, která nesnáší nácky a podporuje Antifu.
- Železná kolona slovenští levičáci, hrající spíše punk
- Muerti – známá česká street Oi! kapela. Hitovku Potetovanej zná snad každý
- Ani krok spät – tvrdý Oi! z Blavy
- Začiatok konca – HC punk z Topoĺčan
- Green Småtroll – nedá se říct, že by je znal každý, ale jejich energické ska/rocksteady zná nejeden skinhead
- 3:2 pro MH – jedna z původních českých Oi! kapel, tvrdá a řízná muzika z Mnichova Hradiště
- Orlík je veleznámá česká Oi! kapela, kontroverzní svým nacionalistickým cítěním a některými písněmi jako Bílá Liga. Hlásili se ke Kališníkům, neboli české specialitě – husitským skinheads. I když fašouni nebyli, mimoděk u nás svými texty nastartovali éru WP skins. Nic to ale nemění na tom, že jejich texty jsou doteď aktuální (viz Dvojí metr)
- Crossczech – Power Oi! z Prahy
- Punto D’Onore – punk-rock’n'roll z Prahy, začínají být velmi oblíbení
- Honorace – pražská Oi! streetpunk kapela, mezi její lepší singly patří Spojení, Druhá světová Válka a Punk a Pogo. Kapela v poslední době hraje všechno možné, jenom ne Oi!
- SVZ – Klatovský Oi!Punk s dvěma fošnama na triku a pár koncertama za sebou.



Komentáře k článku
stewemaster 21. 04. 2012, 7:16 hod.
reagovat | #1
Podle mě je Operace Artaban lepší než Pilsner Oiquell, ale Oiquelly mám taky rád, ale stále u mě vede Orlík, je to legenda!!!
Panslavista 05. 02. 2012, 21:34 hod.
reagovat | #2
Chtěl bych se zeptat estli znate nejake panslavisticke pisnicky?
dikes
http://bratrstvo.org/Brotherhood.php?content=nazor_polit&cliid=28&num=&clsr=
Lukáš Adamec 13. 01. 2012, 2:50 hod.
reagovat | #3
jo dopíči a kde sou neonacisticky skupiny howada?!
JarinX 28. 12. 2011, 21:37 hod.
reagovat | #4
Pro Gekona:
Zdravim Tě, dík za stránky, to co máš uvedeno u svého popisu autora, je přesná definice toho jak si představuju skinheada já. Jsem normální 35 letý ČECH se skvělou rodinou (2 děti) a velice slušnou prací a na Vás apolitický až moc politickej tzn. žádný mladý vejce co hledá svý názory. Můj postoj asi dobře vykreslí moje noční můra: až ten den přijde, tak jen doufám, že mi moje milovaná dceruška domů nepřivede černýho (cikánskýho) komunistu nebo hajlující hovado. Nemyslím si, že jsem rasista, ale xenofob dle definice z Wikipedie „Xenofobie je politický a odborný sociologický termín. V doslovném překladu znamená strach z neznámého. Často se slovo používá k označení strachu z cizinců, či při obavách z jejich tradic a odlišné kultury. V politické rovině je pojem používán ve významu „odpor proti imigraci bez integrace do společnosti“.“, tak to jsem určitě. Moc rád poslouchám dobrou (Oi! a vlasteneckou) muziku, ale jedno nechápu! A teprve teď přijde to, proč vlastně píšu. Řekni mi prosím Tě, proč když už najdu něco k poslechu co vyhovuje mým přísným vlasteneckým nárokům, obratem si to neskutečně poserou propagací Hitlerovských hovadin??? Jeden příklad:RAGNAROK – Staročeská je super vlastenecká a oni si to u mě okamžitě zkazí písní oslavující někoho kdo se nechá fotit s hákovým křížem (Ian Stuart Donaldson).
mlsnyhelmut 29. 11. 2011, 12:41 hod.
reagovat | #5
2 asanamochian: „prej a co Valašská liga a Bráník??“ .. : DDD tohle sou boneheadský kapely more, takže proto ..
Voita Dunkel 25. 11. 2011, 7:34 hod.
reagovat | #6
@man 69:
Protože bývalý zpěvák kvůli problémům které bych nerozváděl zdrhl za hranice
asanamochian 05. 11. 2011, 16:28 hod.
reagovat | #7
A co Valasska liga ci Branik?
boby 04. 11. 2011, 17:31 hod.
reagovat | #8
chtel bych se zeptat na molot jestli to sou fasouni vsude pisou ze jo ale nic takovyho nezpivaj
FistG!rls Crew 30. 10. 2011, 21:12 hod.
reagovat | #9
@JadeSoul:
Jednoznačně s tebou souhlasíme SISTER !
FistG!rls Crew 30. 10. 2011, 21:06 hod.
reagovat | #10
@Andre:
Andre, před lety to byli 3:2 pro MH… Dodnes je to výborná kapela
FistG!rls Crew 30. 10. 2011, 21:03 hod.
reagovat | #11
@man 69:
Oni ho nevyměnili, odešel sám.
Ani se mu nedivím…
FistG!rls Crew 30. 10. 2011, 21:01 hod.
reagovat | #12
@Michal Smolík:
I.P.B. sice byla na kompilaci skins song, ale pořád to jsou punkáči ač na jejich koncerty chodili a chodí náckové. Oni mají punk v srdci a nejvíc je baví dělat bordel, jak je psáno tak je dáno. Sám se na to můžeš zeptat Bořka Rochovanského, který v této kapele působí jako zpěvák!
A co se týče ostatních kapel tak nemám zdání že by měli společného cosi se skinheads !
Skinheads byli vždy antifašisti ! Neměli by jste náckovské ho*na tahat do scény. Oi!
man 69 19. 10. 2011, 16:09 hod.
reagovat | #13
-prosím vás mám takový dotaz ohledně kapely pilsner oiquell nevíte náhodou někdo proč vyměnili zpěváka? předem děkuju za případnou odpověd
Plešatejzmrd 07. 10. 2011, 10:34 hod.
reagovat | #14
skvělá Francouzská kapela Hors Controle tady chybí:-)
Oi! Skinhead PP 19. 08. 2011, 13:00 hod.
reagovat | #15
čo tak pridať do česko slovenskej scény popradskú Oi! kapelku Incident…..môžem odporučiť….Oi!
Gustaffson 10. 08. 2011, 14:59 hod.
reagovat | #16
prosba na pana administrátora, prosím mohl bys ke kapele Prohibice připsat že hraje Oi!/Slavic Rock? díky:-)
jiri 07. 08. 2011, 14:21 hod.
reagovat | #17
Vypatlanci debilni,ani nevite co to Oi je!!!
Skinheds88 07. 07. 2011, 21:13 hod.
reagovat | #18
skinhedcek poli tomu věř přítely doufám že y naše Děti !!
skinhedcek poli 21. 06. 2011, 15:50 hod.
reagovat | #19
skinheadem az do smrti to si pamatujte
PANKY71 31. 05. 2011, 22:25 hod.
reagovat | #20
@Kučerak: Podle mě si můžeš poslouchat co chceš, nikdo ti to přece nemůže diktovat… I když nechápu jak chceš jejich texty skloubit zrovna se skins myšlením…. spíš mě připadá že to je od tebe trochu jako že móda nebo pozérství stát se skínem (možná se ale pletu tak to pak promiň)
Kučerak 27. 05. 2011, 12:38 hod.
reagovat | #21
Mám dotaz, může skinhead poslouchat kapely jako Abba, Beatles, Pink floyd?
Já bych chtěl být skin, ale ta jejich muzika mně moc nebere.
Radek750 20. 05. 2011, 22:35 hod.
reagovat | #22
Mě osobně příjde s přehledem nejlepší 1 Pilsner Oiquell
pak 2 Orlík
3 Operace Artaban
Antinazi 15. 05. 2011, 2:54 hod.
reagovat | #23
@Čamrda: Co je na Dvojim metru rasistickeho? Ta pisnicka je naprosto presna a vola po rovnosti jak bilych, tak cernych. Rovnosti, ne zvyhodnovani jedne skupiny nad druhou.
Čamrda 09. 05. 2011, 8:41 hod.
reagovat | #24
K čláku nahoře: Nevím, co je kurva dodnes aktuálního na hnusné rasistické písni Orlíku Dvojí metr, na kterou odkazuje tento článek pravděpodobně nerasistických skins.
Oi! Man 07. 04. 2011, 7:05 hod.
reagovat | #25
@dawid: No to je jednoduchý, jestli je skinheadsn subkultura tak to závisí na tom jestli se ti to líbí, oblečení, hudba atd. není to hnutí no jinak jestli víš o nějaký partě ve vašem městě tak to je ještě snadnější
František Sekera 31. 03. 2011, 17:46 hod.
reagovat | #26
Ahoj děkuji Vám ,za pěkné stránky ohledně těch kapel bych sem rád ještě doplnil tedy z těch českych:
1)Umyvadlo(jedná se o nejstarší punkovou českou kapelu ,která vznikla v roce 1979 bohužel po roce koncertovaní byli členové zavřeni na púl roku (muj otec byl bubeníkem této kapelky ,která by jistě dnes prekopala všechny oi kapeli včetně punk.Návrat skupiny Umyvadlo není možny ,protože dva členy potkal velmi špatny osud basák jménem špunt uklouzl v roce 88 v koupelne a zarazil si zvon do análního otvoru jev invalidním duchodu),kytarista kohoutek emigroval v roce 86 do Kanady ,kde se pozdeji oženil s černouskou Milou.
2)Bohemia imortalis
Bohemia Imortalis :jedná se o kapelu ,ktera u nás existovala od roku 1983 jednalo se o Oi kapelu,jejichž texty a muziku pouzila skupina Braník.kapelu BI potkal podobny osud jako skupinu Umyvadlo členové byli zavreni na 1 rok nepodmíněně a na kapelu byla uvalena cenzura .Členové žijí mimo uzemí čr .
Náhravky a fotografie mohu poskytnout
3)sps -znají všichni
4)Náčelníček
5)Skupina Náčelníček je téměř neznáma kapela z ŽIDLOCHOVIC ,která vznikla koncem roku 1979 jednalo se o orihginální pankáče s indiánskymi oblečením.Pochopitelně číra a krivaci byly naprosto běžné.
dawid 11. 03. 2011, 19:56 hod.
reagovat | #27
nevite jak se stát skinhead poradtemi
k-mil 08. 03. 2011, 20:14 hod.
reagovat | #28
prepac ale toto nemozes mysliet vazne!…Rozpor kraluje Slovenskej OI! scene? odkedy je Rozpor OI! kapela? asi som zaspal dobu
oikáčik 27. 02. 2011, 1:25 hod.
reagovat | #29
nevie niekto kedy bude nekajy fest v okoli BA?
PANKY71 10. 01. 2011, 23:28 hod.
reagovat | #30
@Michal Smolík:
))
Michal Smolík 10. 01. 2011, 23:27 hod.
reagovat | #31
@PANKY71: ale za Čechy.Čus
PANKY71 10. 01. 2011, 23:26 hod.
reagovat | #32
@Michal Smolík:
PS: A o BOHEMIA DIVISION si nejsu moc jistej že to byli Skauti.. tam ty ruce asi lítali houfně nahoru….
Michal Smolík 10. 01. 2011, 23:25 hod.
reagovat | #33
@PANKY71: ale jen o tomhle ty kapely zpívaj.A máš pravdu,dohadovat se nechci,a názor bych nezměnil.Já si dokonce myslím že i ten Bráník jen nazval věci pravými jmény natvrdo,tak jak si to myslí většina lidí.Tak se měj,čus
PANKY71 10. 01. 2011, 23:20 hod.
reagovat | #34
@Michal Smolík:
Jasný, je to věc názoru. já si myslím opak ale nebudu se s tebou o tom dohadovat to je zbatečný. stejně ze svýho názoru ani jeden neustoupíme. jen to co tu píšeš je o tom jaká je politika světově udělaná a to že musíš na někoho makat, tak to je všude ve světě a někde jsou na tom ještě podstatně hůř než my.. taky bych měl samozřejmě daně pro stát spláchnutý ve dvou měsících a nev šesti? tím si teď nejsu moc jistej kolik měsíců na ten stát děláme a nechcu tu plácat bludy, ale tak to je a nic to nedokáže změnit. jen totální globální katastrofa (aŤ UŽ ekonomická nebo přírodní) ale i tak by tady zase vylezl někdo na koho bys i potom musel makat a bylo by to podle mě ještě horší… to je tak asi vše co jsme k tomuto chtěl říct. měj se a zkus být tolerantnější.. ne každej vietnamec, cíkán, černoch apod. je nefachčenko a podvodník.. jen je to u nich víc vidět protože si toho společnost víc všímá
Michal Smolík 10. 01. 2011, 23:16 hod.
reagovat | #35
@A.L.: Hele jestli jsi takhle nazýval mě,tak se uklidni protože ty jsi tady jako ubožák schovaný za anonimitu a házíš machry přes pc.Tak se chovej a oslovuj jiný lidi slušně.
Michal Smolík 10. 01. 2011, 23:09 hod.
reagovat | #36
@PANKY71: Čus.My-Lay vím dobře co bylo.já se zajímám o historii a já nejsem žádný naivní mladík.Mě je 35 let,vedu normální život,mám rodinu,jen na prstech tetování SKIN.To také jsem,přesto že se tak neoblíkám ani se nikde neperu,to není cesta.A pokud víš tak byli Bohemia division,to je odkaz třeba pro mě.Já jsem Čech a nechci globální svět ani chodit do práce v pondělí dělat na cikány,v úterý na bílí cikány,ve středu na gastabaitry,ve čtvrtek na politiky a v pátek na rákosníky.Potom musím jít ještě v sobotu,místo výletu s rodinou musím makat abych tady ty všechny uživil.A o ničem jiném ty kapeli nezpívají.Nemyslím si že jsou rasisti ani fašisti.
PANKY71 10. 01. 2011, 22:45 hod.
reagovat | #37
@Michal Smolík:
FAŠISMUS A NACIONALISMUS je jen jeden a nemusíš do toho nutně motat Hitlera ,Mussoliniho a spol. Svět se stává multikulturním a ten, kdo to nechápe je prostě out. neříkám že nemáš být hrdej na to že jseš Čech, Moravák, Slovák, ….. případně si doplň jiné ale všeho s mírou…. neznamená to že na ulici zmlátíš někoho jen proto, že je jinačí…. svině a idioti se najdou všude a je jedno odkud jsou. A pokud někdo zpívá proti nějaký rase apod. tak je mimo mísu.. A třeba takoví MY-LAY jsou opravdu tupí už jenom tím, jaký si dali název…. (pokud to nevíš tak je to jméno vietamské vesnice kterou amíci totálně vyresetovali… Tam by měla být nějaká úcta k těm mrtvím a neříkej mě že si ten název dali jako poctu té vesnici.. to by „ti“ (jim)možná spolkla akorát maminka která nechce vidět že její děťátko dělá něco co by nemělo… o I.P.B. jsem v životě neslyšel no ale ti ostatní jako Bráník (Proč je asi zakázali jako jedny z prvních), Valašská liga a spol
nejsou žádní Kocábové, že? Conflict a Apartheid si schválně poslechnu…
Michal Smolík 10. 01. 2011, 17:06 hod.
reagovat | #38
@PANKY71: Ahoj.Nemyslím si že jsou vygumovaný nebo fašistický jak se tady mele.možná že Kr.Proces je fašistický ale to chápu,jsou hrdý na to že byli samostatný štát.Navíc nechápu co někomu vadí na Českém fašismu,nesouvisejícím s Hitlerem.Bojujte proti komunismu,ty vymysleli koncentrační tábory a zabili 100 milionů lidí.Jo,a kluky z Apartheidu i Conflictu znám a nejsou fašisti ani vygumovaný.
PANKY71 10. 01. 2011, 10:56 hod.
reagovat | #39
@Michal Smolík:
A co by tu měli jako ty vygumovaný partičky dělat?
tu se odpad nevede
A.L. 07. 01. 2011, 21:27 hod.
reagovat | #40
Zdravim, v prvé řadě bych vám chtěl říct že sem strašně rád že někdo tyto stránky založil
)) jinak za řeč by stály něměčtí Broilers a určitě Arma Se Oi! a Non Servium.. Jinak souhlasím se zadkem
ten debílek o tom neví nic. Punks and Skins UNITED !!! Oi! Oi! Oi!
Michal Smolík 27. 12. 2010, 15:08 hod.
reagovat | #41
Myslím že jste vynechali ty nejlepší kapely:Bráník,Conflict 88,Apartheid,Buldok,Hlas Krve,Valašská Liga,I.P.B,My-Lay,Krátký proces
Lexa 21. 12. 2010, 13:00 hod.
reagovat | #42
kdo by se zjimal o nemecky Oi! – http://www.oialeman.blogspot.com/
zadek 08. 11. 2010, 13:58 hod.
reagovat | #43
@R,HESS: proč by nám měli řikat kapely něco ve stylu krátkej proces , bnaník atd ? dyk sou to fašistický kurvy !
zadek 08. 11. 2010, 13:52 hod.
reagovat | #44
@punker: ty si uplnej idiot . nejsi pankáč . každej pankáč by měl tolerovat skinheady. taky sem pankáč . oi punk .. a rozhodě punx and skins united a nic jinýho .. ale ty si debil a je vidět že o tom víš hovno
KajOi 29. 10. 2010, 17:49 hod.
reagovat | #45
Som sklamany s pristupu adminov. Aspon vysvetlenie by bodlo. Ale nie. Radsej tvrda cenzura?! Hanba! Odpor!
Gekon 23. 10. 2010, 9:36 hod.
reagovat | #46
@petr: Přečti si tenhle článek a komentáře.
http://skinhead.name/kultura/legenda-jmenem-orlik/
petr 22. 10. 2010, 20:26 hod.
reagovat | #47
zajima me vas nazor na kapelu Orlík !!
Podle mě je to hodně dobrá kapela !!
Ale pro nějaky lidi špatná a to mě zajímá proč ??
PlamenSKAmen 04. 10. 2010, 22:35 hod.
reagovat | #48
Specials nebyla skinheadská kapel a už vůbec ne apolitická, byly rude boys a dost antifašisticky angažovaný a Margaret Teachrovou taky zrovna neštřily.
KajOi 04. 10. 2010, 19:51 hod.
reagovat | #49
http://www.myspace.com/vyskovnight2010
Niet co dodat. Akcia roka
http://www.facebook.com/event.php?eid=158273387533331&ref=ts
On File (SCO) + The Riot (CZE) + Disdainful (CZE) + Operace Artaban (CZE) + Ani krok spat (SVK) + 3:2 pro MH (CZE)
Kapely vam predstavovat netreba
Rocky 26. 09. 2010, 9:44 hod.
reagovat | #50
Všici tu říkáte, jak vám tu něco chybí, tak podpořte web článkama…
Gekone: Hod sem pak ty 3:2 pro MH, jak ti posílal Papouch, dík
ernie 26. 08. 2010, 9:27 hod.
reagovat | #51
Rozpor – antifašistický Oi! z Bratislavy. Majú politické i apolitické texty, skvelú hudbu. Rozpor už dlhší čas kraluje slovenskej Oi! scéne a je známy aj v zahraničí. Odohrali približne 150 koncertov. Často sa s nimi spájajú GNWP a ACAB. Majú pecky ako nepatrime, kto spravi najvacsi chaos a skus zit inak. http://www.myspace.com/rozpor
RASHER 16. 08. 2010, 21:53 hod.
reagovat | #52
VA-Skingirls Against Fascism & Capitalism Vol. 1
***Výběrovka s kapelama, kde hrají a zpívají skingirls.
http://mirotvorce.blogspot.com/2010/08/va-skingirls-against-fascism-capitalism.html
smeki 10. 08. 2010, 12:27 hod.
reagovat | #53
Sice nejsem skinhead, ale Oi je skvělá hudba.Zvlášť to český Oi. …A co třeba Patria(Jablonecký protest) nebo Kontrast? Patriu bych tam zařadil určitě.
Steffi 27. 07. 2010, 1:36 hod.
reagovat | #54
Normals sice Oi! nehrají zato jsou velmi žádanou a oblíbenou kapelou hrající streetpunk… No a discipline bez komentáře je to správně našláplá muzika
Hermína 26. 07. 2010, 14:53 hod.
reagovat | #55
Co takhle tam přidat třeba Normals?!, není to Oi! ale dost skinheaddů si tu kapelu chválí. A ještě Discipline
Hermína 26. 07. 2010, 14:43 hod.
reagovat | #56
Pro Punker: Punks and skins united opravdu platí, ale ne u fetpunkáčů což je asi nejspíš tvůj přídap. Takový fetky co si nechaj vyholit číro my neberem. My berem punkery a ne rádobypunkáče!
Jiří 05. 07. 2010, 22:26 hod.
reagovat | #57
pro punker….co ty seš to za punkera když neuznáváš punks & skins united?!zamysli se nadtim co tu píšeš jestli si zatim svym názorem stojíš tak nejseš punker ale idiot
Gekon 03. 07. 2010, 15:00 hod.
reagovat | #58
@punker: V tom případě doufám, že budeš mít tu nebetyčnou smůlu a potkáš zrovna mně a budeš mít tyhle silný kecy…
punker 03. 07. 2010, 11:59 hod.
reagovat | #59
bože je toto možne same plšky plešate víto za co vlastně bojujete me příde že ne pokažde když potkam nekoho z vas chce se mi blejt a takove ty keci punk and skins united si strcte do prdele
Jirkaoi 25. 06. 2010, 12:16 hod.
reagovat | #60
nevidim tam kapely booze & glory a proi!ekt a ještě Patria
PANKY71 14. 06. 2010, 22:34 hod.
reagovat | #61
@Jirka:
JO MAZEJ SI K HESSOVI A SPOL… A NEMOŘ TADY VZDUCH FAŠISTYCKÝM SMRADEM
Andre 14. 06. 2010, 19:49 hod.
reagovat | #62
jestli si nacek tak proc bloudís po SKINHEADSKÝCH strankych di si na ty svá ne???
Jirka 14. 06. 2010, 14:43 hod.
reagovat | #63
Já mam rád zase když někde kritizujou nácky ?
Bavte se tu jenom o skinheadech .
A neserte se do nás nácků kurva.
Andre 11. 06. 2010, 16:28 hod.
reagovat | #64
do ČECH sem zapomnel sorry
:D
Andre 11. 06. 2010, 13:13 hod.
reagovat | #65
VY ste asi malyčko hovada ..ne..s ORLÍKEM pryč???..a kdo to tu zasel pred lety ???…. jako je pravda ze maj v albech v nekterých písničkách náký rasovy stacky …ae jin bych je tu nechal…
Jiří 07. 06. 2010, 21:00 hod.
reagovat | #66
omlouvam se evil coduct jsou opravdu holandani já idiot myslel že sou to angláni když zpívaj anglicky:Dještě jednou sory
PANKY71 07. 06. 2010, 19:58 hod.
reagovat | #67
@Santi:
A CO BY TU JAKO DĚLALI?
Santi 03. 06. 2010, 6:44 hod.
reagovat | #68
Klucí a kde je Agnostic Front ?
bovver boy 02. 06. 2010, 8:11 hod.
reagovat | #69
hmm, dalsi stranka co jenom mota hlavu nezasvedcenym… chapu vase nadseni, ale nez o necem zacnete kazat, meli byste se poradne informovat… sekce obleceni je na nic, muzete ji znova prepsat treba za pomoci jim fergusonova ilustrovaneho modniho bloku z knizky skinhead od johna knighta. v hudbe pak mate spoustu mezer, blbosti a zbytecnosti (napr, pisen skinhead girl warrior je od warzone a last resort si takovyma coverama jenom kopal hrob, atd…)
sekce odnoze je uplna blbost, skinheads jsou proste skinheads, eh… za zminku stoji akorat suedeheads, ale to by melo byt spis v historii(kterou sem radsi ani necetl)…
k sekci, kde obleceni zakoupit, bollocks… s tim londynem nevim, jestli ste tam byli, ale prijde mi, jako byste si popletli oxford street s carnaby street, a lilly whites – dnesni sportovni lonsdale nema se stylem moc spolecneho…
tak jako tak, at vam nadchnuti vydrzi a casem si protribyte znalosti…
!no mess no fuss just pure impact!
Dan 31. 05. 2010, 21:20 hod.
reagovat | #70
@Jiří: Evil Conduct je z Holandska kemo
http://www.myspace.com/oievilconduct
Jiří 31. 05. 2010, 11:23 hod.
reagovat | #71
@JadeSoul: hele a eště ste tam zapomněli anglickou kapelku evil conduct a z českých patria
patt 28. 05. 2010, 11:54 hod.
reagovat | #72
cusik mam prosbu? mam tady lp desku skins songs nechcete ji nekdo.da se vubec prodat aby me nezavreli.
Švejk69 20. 04. 2010, 19:42 hod.
reagovat | #73
@ kamil52: pravdu má ten kluk šikovná
kamil52 20. 04. 2010, 18:53 hod.
reagovat | #74
Zlatej, starej, dobrej Orlik, já osobně si myslím že byli Kališníci, a kdo neví kdo jsou Kališníci, tak je to zde velice pěkně popsane v odnože skinheads a jak říkám já Good night, white pride and left side Oi
Behemoth 20. 04. 2010, 11:16 hod.
reagovat | #75
Rozpor je ta největší sračka co může být. A nejen oni,ale i zbytek těchto pseudo sharp kapel. Je to odpad.Tzv – fanatici z leva.
Vašek 18. 04. 2010, 9:48 hod.
reagovat | #76
The Business?
Oi Chlapec 12. 04. 2010, 17:12 hod.
reagovat | #77
Oi,Oi,Oi decibeli lásky,oi,oi,oi čí je to muzika……
pracant 06. 04. 2010, 21:02 hod.
reagovat | #78
myslím,že tu nič nechýba. každý nech si sťahuje,počúva,kupuje…
hudba je o tom. kúpte si odznáčiky 
myslím,že toto má byť viac-menej provizorna sekcia. nevieš každému vyhovieť.
Locutus 06. 04. 2010, 14:40 hod.
reagovat | #79
mne tu chýba Rozpor
pracant 05. 04. 2010, 20:41 hod.
reagovat | #80
@Švejk:
DDD
tak to iste. ja ked chcem,pustiim aj do boxeriek
sak ti poslem za hrst,ked chces
Švejk 05. 04. 2010, 19:08 hod.
reagovat | #81
@pracant: aby sis pořídil pemprsky kamošu
pracant 04. 04. 2010, 21:25 hod.
reagovat | #82
@Švejk:
:D super!
ahoj
švejk,no to sa asi poseriem!!! the riot sa zapaajajuu
SUPER!!!!
Švejk 04. 04. 2010, 8:19 hod.
reagovat | #83
Pánové, nechcete už nechat těch blbostí
Nerad bych hodnotil výše uvedené kapely, ale musím souhlasit s tím co už psal náš zpěvák Dan.
Jinak, kapely hustící politiku (ať už z leva nebo z prava), hesla typu: „buď jsi anti-fa nebo nácek“ popř. názory jako pan R.Hess se určitě naší podpory nedočkají a podle mě je nejde ani za skinheadské považovat. Jmenovat nebudu, každý kdo nemá klapky na očích a uších ví o čem píšu…
Miloši končíme!
)))
Gusta 03. 04. 2010, 9:43 hod.
reagovat | #84
jo a The Last Resort se píšou i s členem, jejich hity jsou hlavně Violence in our Minds a jejich album Skinhead Anthems – A Way of Life je asi nejznámnější mezi skins, takže by si zasloužili podrobnější popis;-)
Gusta 03. 04. 2010, 9:35 hod.
reagovat | #85
jo a taky časem kdybys měl čas tak udělat nějaké rozhovory a recenze atp., jinak design je pěknej:-)
Gusta 03. 04. 2010, 9:33 hod.
reagovat | #86
no a ten Krátký Proces (původně punk, poté slovenští vlastenci, nakonec náckové) bych tam přidal taky, ono je tady opravdu dost kapel co jsou „vlevo“ ale chtělo by to i něco ze druhé strany – Short Cropped, Kill Baby Kill!, Lion’s Pride – nejsou to nazi bandy, ale jsou dosti vlastenecky zaměření, a pro objektivnost by se to tam hodilo, a možná bych to i trochu rozdělil na českou a zahraniční scénu pro přehlednost:-)
Gusta 03. 04. 2010, 9:26 hod.
reagovat | #87
trošku update, Crossczech už nehrajou Oi!core, teď už spíše klasický oi!, honorace už nehraje oi dávno a snad už ani streetpunk, ted spíš nějaký hardcore a je ve spojení s hahafou a roddy z oppresed nestál u vzniku sharp, jen myšlenku sharp přitáh z ameriky do evropy a rozšířil. jo a chybí mi tu Condemned 84 a Skrewdriver (skončili sice vpravo, ale hráli i slušný oi a punk a myslím si že jsou dost podstatnou kapelou na to aby si zasloužili svůj řádek:))
šulin Hrozný 29. 03. 2010, 21:07 hod.
reagovat | #88
pryč s EmBem..Orlík jede!!!
EmBe 29. 03. 2010, 19:49 hod.
reagovat | #89
přidavam nazor neředit víno s vodou…Orlík pryč!
Hari 27. 03. 2010, 11:22 hod.
reagovat | #90
Nevidím důvod aby jste byli takoví, proč musíte neustále někoho kritizovat.
Mě se tenhle web náhodou líbí, sice není dokonalý, ale dokážu ocenit to, že si s takovým webem dal někdo práci.
Měli by jste to udělat taky a přestat kritizovat.
Spíš by jste měli radit a pomáhat, jak vidíte, tak Gekon kritiku přijme a nebrání se spolupráci, kdyby jste byli co k čemu, tak mu pomůžete jeho web zdokonalit.
Gekone a všichni co se na webu také podílíte:
Jen Tak Dál
šulin Hrozný 25. 03. 2010, 3:58 hod.
reagovat | #91
@JadeSoul: si hloupá!
PANKY71 24. 03. 2010, 1:19 hod.
reagovat | #92
VIBRATORS jsou podle mě punk tak nějak na pomezí 77´ a neopunku 82´ chybí mě tu BLITZ a RED ALERT pokud se nepletu.
a ještě jestli by jste mě někdo mohl napsat co jsou zač němečtí SPRINGTOIFEL. díky
PS: R.HESS je jasnej už jen podle jména. A určitě má jako pravej árijec blond vlasy a modrý oči….he he he
pracant 20. 03. 2010, 20:46 hod.
reagovat | #93
@Dan::D ahOi! vitaj tu medzi sedlak-OI!mi
ste super a som rad,ze hrate! tu vas vacsina zerie!
Gusta 19. 03. 2010, 22:56 hod.
reagovat | #94
->xxx no, hele já nejsem žádnej nácek:-)
LS jsou rash jak vyšitý, buržousti třeste se. tyhle politický sračky zleva jako stage bottles, last strike a podobně maj se skins asi tolik společnýho jako agrese 95…
ten kdo se nestačí divit 19. 03. 2010, 17:21 hod.
reagovat | #95
@R,HESS: ty buzno fasisticka…kouris psi na ulici
xxx 19. 03. 2010, 16:10 hod.
reagovat | #96
jneom detail…LS jsou sharp:)
a ty faschos sračky si serte na svoje weby náckové buzerantský…tohle je web o skins!
Gusta 18. 03. 2010, 18:16 hod.
reagovat | #97
no, řek bych že honorace už se skins scénou nemá moc společnýho.
a když už tu máte i rash kapely jako last strike, stage bottles atp. tak proc tu neni pro vyvazeni i naky RAC?:-D
Dan 17. 03. 2010, 15:46 hod.
reagovat | #98
@JadeSoul: Jako clen jedne nejmenovane sedlak Oi! kapely,ktera pusobi na scene vice jak 10 let a ja osobne vic jak 15 let bych chtel rict ze opravdu neni v nasem zajmu byt v jednom seznamu s kapelama ktery jsi vyjmenovala(krom Last Resort) a ktery maji se skinheads spolecny tak akorat ranni cisteni zubu…Dekuji.
goran 17. 03. 2010, 13:21 hod.
reagovat | #99
@R,HESS:
tak ty si dobrý inteligent, už lem to meno mi stačí aby som pochopil že si nacistický odpad a o skinheads vieš prd
KajOi 17. 03. 2010, 8:20 hod.
reagovat | #100
Tie popisky ti hodim
Len teraz maturujem… tak cez vikend snad budem mat cas
A mne osobne sa tam ani orlik nepaci… Prave pre tie songy… Naco riedit vino s vodou? Mname spusty inych dobrych kapiel a aby prave oni reprezentovali skinheads hmmm…
filletzz 13. 03. 2010, 21:39 hod.
reagovat | #101
Vibrators je jasnej punk77, s Oi! nemaj snad nic společnýho.. .)
Gekon 12. 03. 2010, 14:21 hod.
reagovat | #102
Na tobě? Vůbec nic, ty „skinheade“
GNLS 12. 03. 2010, 9:31 hod.
reagovat | #103
@Gekon: co sa ti nepaci?
Gekon 12. 03. 2010, 8:38 hod.
reagovat | #104
@R,HESS:
R,HESS 12. 03. 2010, 6:33 hod.
reagovat | #105
TAK TATO STRANKA JE TEN NAJVACSI BULLSHIT AKY SOM KEDY VIDEL, PRIPOMINA MI TO SKOR 10 MINUT GOOGLENIAA STRANKA JE NA SVETE.
S.H.A.R.P.? SFETOVANE HOVNA~!!!
KEPELY AKO BILEY ODPOR ANCESTORS KRATKY PROCES D.M.S. JUSTICIA VAM NEHOVORIA NIC…??
TATO STRANKA JE SPRAVENA VYLUCNE PRE DETI, KTORE SA HRAJU AKOZE NA SKINHEADS ALE MAJU TAK 15-16 A O 2 MESIACE ICH TO PREJDE! TO SOM SI ISTY!!!
ZDAR NOVY USVIT!
G.N.L.S. A TERN KVIZ NA fB DAJTE DOLE. 44X2
Gekon 09. 03. 2010, 17:33 hod.
reagovat | #106
@KajOi: No, tak jim vymysli jednovětné popisky, přidej odkazy na jejich web, a já je sem rád přidám.
KajOi 09. 03. 2010, 17:29 hod.
reagovat | #107
Co tak pridat aj viac slovenskych Oi kapielok? Ako Su Ani krok spat, Zaciatok Konca, BeerStreetBOi!s Antivirus, Padla na hlavu. A taktiez my tam chyba Disdainful, Proti smeru, HTO a PrOiekt s ciech, ktory sice nefunguje naplno ale urcite by tu nemal chybat.
JadeSoul 06. 03. 2010, 21:16 hod.
reagovat | #108
Esteze si o tom povedal, zacinala som sa bat ci som az taka slepa :/
Gekon 06. 03. 2010, 20:20 hod.
reagovat | #109
Dobrá dobrá:)
P.S: Jo, kapely jsem doplnil chvilku po tvém prvním komentáři, sorry
JadeSoul 06. 03. 2010, 19:57 hod.
reagovat | #110
Ak sa ti to bude chciet prepisovat do cestiny a hlavne ak ja budem mat cas tak to spravim v pohode a rada
Gekon 06. 03. 2010, 17:45 hod.
reagovat | #111
Nechci se tě dotknout, ale na sekci hudba jsem nešáhl někdy od července minulého roku…
Každopádně jestli chceš pomoct, tak vymysli těm svým oblíbeným kapelám jednovětné popisky, pošli mi to na mail, já je sem přidám a tvojí přezdívku dám do sekce Přispěvatelé
JadeSoul 06. 03. 2010, 14:47 hod.
reagovat | #112
bud som blba alebo tam vazne niektore tie kapely pribudli
:D
JadeSoul 06. 03. 2010, 11:39 hod.
reagovat | #113
Nechcem do toho moc kecat, ale neda mi to. Mne sa zda ze cela tato stranka je akasi pomylena.
Napriklad som „sharperka“ uz nejaku tu dobu a redskins mi vazne vadia a neviem o nikom v mojom okoli, kto by bol s nimi v pohode.
Alebo si dovolim nesuhlasit s tym ze by skinheadi mali pocuvat Orlik. Som zo Slovenska a vidim, co taketo kapely robia s ludmi okolo mna.
Chcela by som sa taktiez opytat, preco tolerujete texty piesni, ktore maju nejaky problem s pristahovalcami?
Tiez je tu k Mods toho napisane neuveritelne malo. Je to kultura takisto pestra ako skinheads a vyznamne sa pricinila na nasom dnesnom obraze. Rude boys detto.
Nejde mi do hlavy ani to, ze su v casti Hudba sedlak-oi kapely ako je Operace Artaban alebo The Riot. Uz tam chyba len Pilsner Oiquell.
A ked tam je Orlik divim sa, ze ste tam rovno nedali Kratky proces
Myslim, ze tuto cast by ste mali obohatit o umelcov ako je Desmond Dekker ci kapela The Selecter, Symarip, Green Smatroll, Last Resort, Madness, Toots and The Maytals, The Aggrolites, The Offenders.
Pokial chcete nejako prezentovat subkulturu skinheads, tak kazdu jej tvar odhalte rovnako. Pretoze je to tu samy oi :/
Zanechte komentář